מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אל חייה של סבתי

סבתי ואני במסיבת יום ההולדת של סבתי
סבתא שלי מברכת את אבא שלי ביום הולדתו
סיפור הילדות של סבתי

סיפור הילדות של סבתי מצד אבא, טרז פניה

סבתי טרז, נולדה בקזבלנקה שבמרוקו. שם אביה הוא אלי. שם אימה פרחיה. סבתי הייתה בת יחידה להוריה. סבתי למדה בבית הספר אליאנס בשנות נעוריה. לאחר מכן עברה לתיכון ולמדה שם 4 שנים. השפות שלמדה שם הן צרפתית, ערבית ואנגלית.

היא הייתה חברה בתנועת נוער של הצופים. בגיל ההתבגרות היו לה הרבה מאוד חברים. מכיוון שבעבר לא היו צעצועים כמו היום, אז הם הכינו אותם בעצמם מפיסות בד. המשחקים ששיחקה הם מונופול, מחבואים, חמש אבנים, רכבה על אופניים וקראה הרבה ספרים.

בזמן שהייתה בביתה היא עזרה בניקיון בנוסף לחובותיה הלימודיות. בתקופת נעוריה היא לא עבדה, אלא השקיעה את כל זמנה בלימודים בלבד, עד לסיום התיכון. בסיום התיכון, היא למדה בחו"ל קורס ללימוד ניקוב בחברת IBM (חברה אמריקאית שמתעסקת במחשבים בתוכנות ועיבוד נתונים), וקיבלה תעודת מוסמך בהקלדה.

סבתי עלתה לארץ ב-196341.  עם בואה לארץ, הלכה לקיבוץ בשם "נען" במשך שנה. שם היא עבדה ולמדה עברית. עם סיום שהותה בקיבוץ, מצאה עבודה בחברת I.B.M אשר בבאר שבע.

החוויה הזכורה לה היא העלייה לארץ. בעלייתה היא הביאה יומן אישי, שבו כתבה כל יום את החוויות שלה והוא ליווה אותה בימי קליטתה ושהותה בישראל.

בארץ היא הכירה את סבי ז"ל נישאה לו והביאה לעולם את אבי ודודתי.

הזוית האישית

ערן: למדתי על סבתי הרבה דברים ממשימה זאת והיא ממש שמחה ששאלתי אותה על עברה.

מילון

IBM
חברה אמריקאית שמתעסקת במחשבים בתוכנות ועיבוד נתונים

ציטוטים

”היא למדה בחו''ל קורס ללימוד ניקוב בחברת IBM“

הקשר הרב דורי