מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אלה הם חיי

סבא אברהם והנכד אורי
סבא גדל בקיבוץ רמת רחל
סיפור חייו של סבא אברהם

שמי אורי אוזן, בתכנית הקשר הרב דורי שמעתי את סיפורו של סבי אברהם מזרחי סיפור ילדותו בפנימיה ובקיבוץ רמת רחל וכילד חוץ – תעדתי את סיפורו. סבי אברהם מזרחי נולד בתל אביב בשנת 1945.

סיפורו של סבא אברהם:

"נולדתי בשנת 1945 בתל אביב, החיים בתל אביב היו פשוטים וצנועים, היו קשיי פרנסה. אמי נפטרה כשהייתי בן שלוש עוד לפני הכרזת המדינה. שכנים טובים עזרו לאבי לטפל בי ובאחיי. הם דאגו לאוכל ולשמור עלינו כשאבא היה בעבודה.

בגיל 6-7 עברתי לפנימייה במגדיאל. בגיל 15 עברתי לקיבוץ רמת רחל, כילד חוץ. "ילד חוץ הוא כינוי לילד שלא היה מבני הקיבוץ והצטרף לקיבוצים שבהם הוסדרה לינה משותפת או חברת ילדים ומסגרת חינוכית מופרדת ועצמאית מהחברה הבוגרת, כדוגמת מוסדות החינוך של הקיבוץ המאוחד. בהיעדר משפחה ביולוגית בסביבה, הוצמדה לילד "משפחה מאמצת" מתושבי הקיבוץ". (ויקיפדיה)

 קיבוץ רמת רחל

תמונה 1

בקיבוץ רמת רחל למדתי ועבדתי בחקלאות, בגן הירק ובלול.

בגיל 18 התגייסתי לצבא שרתתי בנח"ל. לאחר הצבא חזרתי לחיות בקיבוץ, שם התחתני עם יפה שהייתה עובדת שכירה בקיבוץ נולדו לנו 2 ילדים,

בשנת 1977 עזבנו את הקיבוץ ועברנו לעיר – ליהוד. ביהוד נולדה לנו בת נוספת. אני עבדתי בתעשייה האווירית עד לפרישתי לגמלאות..

הזוית האישית

אורי אוזן, בתכנית הקשר הרב דורי מביא את סיפורו של סבא אברהם מזרחי סיפור ילדותו בפנימיה ובקיבוץ רמת רחל

סבא אברהם מזרחי: היום אני מתנדב במרכז יום לקשיש ביהוד, פעילותי לעזור לקשישים, אני משוחח איתם על אקטואליה, משחק איתם ומשמש להם כחבר.

מילון

ילד חוץ
ילד חוץ הוא כינוי לילד שלא היה מבני הקיבוץ והצטרף לקיבוצים שבהם הוסדרה לינה משותפת או חברת ילדים ומסגרת חינוכית מופרדת ועצמאית מהחברה הבוגרת, כדוגמת מוסדות החינוך של הקיבוץ המאוחד. בהיעדר משפחה ביולוגית בסביבה, הוצמדה לילד "משפחה מאמצת" מתושבי הקיבוץ. ויקיפדיה

רמת רחל
רָמַת רָחֵל הוא קיבוץ שהקימו חברי גדוד העבודה. הוא נחרב פעמיים ויושב מחדש. שטחו הוא מובלעת בדרום השטח המוניציפלי של ירושלים, סמוך לשכונות ארנונה ותלפיות. הקיבוץ שייך למועצה אזורית מטה יהודה.

ציטוטים

”נולדתי בשנת 1945 בתל אביב, החיים בתל אביב היו פשוטים וצנועים“

הקשר הרב דורי