מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אלבום הזיכרונות של זהבה יריב

סלפי של סבתא ושל גלעד
סבתא נוסעת בג׳יפ אל ראש ההר
הצטרפו לזיכרונות של סבתא זהבה

שמי זהבה יריב, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. הסיפור מתחיל בעשור השביעי לחיי, החל משנת 2010, התקופה בה נולדו הרבה מנכדיי.

לכבוד יום הולדתי קיבלתי אלבום תמונות שבכל תמונה סיפור אחר. באחת מהתמונות, לכבוד יום ההולדת של הנכד שלי שהיה אז בן 6, אני ובעלי רפי ויוחנן ויפה (הסבא והסבתא השניים) הצגנו לילדי הגן הצגה לפי הסיפור של מיץ פטל. הילדים שמחו והתרגשו מההצגה והיה חיוך על פניהם. אני הייתי הקריינית, רפי (בעלי) היה הג'ירף, יפה הייתה הארנבת ויוחנן היה האריה.

ובתמונה אחרת אספנו מספר טרקטורונים וכל המשפחה יצאה יחד לטיול בהרים- סבא, סבתא, בנים ונכדים. הגענו לנקודה הגבוהה ביותר בהר וראינו משם את כל העמק זרוע על פנינו ושם ערכנו פיקניק. בזמן שאכלנו, צפינו בנוף היפה שהשתקף מההר. במהלך הטיול קיבלתי את אלבום התמונות שבו רואים את כל בני המשפחה בתקופות ועשורים שונים, שלושת הבנים שלי בתקופות המשמעותיות בחייהם: רז בטקס קבלת כנפי טייס – אימא עונדת לטייס את הכנפיים האמיתיות. שחק בטקס קבלת תעודת רופא ואוהד עם סיום לימודי הנדסת חשמל. וכל זה בעשורים שונים. עיון באלבום מעלה בי זיכרונות רבים ונעימים ולכן אני פוקדת את האלבום לעיתים קרובות והוא שמור עד היום.

כריכת האלבום המיוחד

תמונה 1

הזוית האישית

זהבה יריב: היה לי מאוד נעים במפגש עם הנכד האהוב שלי ובזכות המפגש המשותף נזכרנו בזיכרונות ובחוויות מהעבר.

גלעד יריב (הנכד): היה לי מאוד כיף במפגש כי הכרתי את סבתא שלי יותר וכיף לי לבלות איתה.

מילון

פוקדת
מסתכלת, מעיינת, מביטה.

מיץ פטל (ספר)
מיץ פטל הוא ספר ילדים ישראלי שנכתב על ידי חיה שנהב, אויר על ידי תמרה ריקמן, ויצא לאור בהוצאת עם עובד בשנת 1970. הספר מעביר מסרים חינוכיים רבים, כגון שיתוף פעולה, סליחה על טעויות, סקרנות וסיפוקה, יצירתיות וחברות. הסיפור זכה לשלל עיבודים והומחז פעמים רבות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”באלבום ישנה תמונה של אימא עונדת לטייס את הכנפיים האמיתיות“

הקשר הרב דורי