מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בזכות ההגרלה התאחדה המשפחה בברזיל סאו פאולו

בשוק בסאו פאולו
ארוחת ערב עם המשפחה שהתאחדה
איך הגענו לפגוש את המשפחה בברזיל

אלישבע משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתה שיר. סבתא אלישבע מספרת לשיר את סיפור המשפחה:

בשנת 1999 שרונה (בתי, אמא של שיר) טיילה בדרום אמריקה. כאשר הגיעה לסאו פאולו שוחחתי אתה ואמרתי לה שכנראה יש לנו משפחה שם ושמם סאקס. היא ביקרה בבית הכנסת במקום ושם, שאלה על המשפחה: סאקס. באמצעות יהודים שהיו במקום היא הצליחה לאתר את המשפחה ויצרה אתם קשר והם קיבלו אותה בזרועות פתוחות. מאוד רציתי להגיע ולהכיר אותם אך לא יכולתי לעמוד בהוצאות הנסיעה היקרה.

ההגרלה שאיחדה משפחה

לאחר כחודש היה פרסום של "נס קפה" חדש ואפשר היה להתקשר לחברה ולקבל דוגמית. התקשרתי לחברה וקיבלתי דוגמית בקופסת קלקר. כאשר רציתי לזרוק את הקופסה גיליתי דף עם שאלון שבו היה כתוב שבמידה ושולחים את הדף בחזרה עם הפרטים אפשר לזכות בכרטיס זוגי לקרנבל 2000 בריו. הכנתי מעטפה עם הכתובת. המעטפה נשארה ברכב שלי כחודש ימים, שכחתי ממנה. במקרה, באחד הימים הבחנתי במעטפה ושלשלתי אותה לתיבת דואר.

לאחר שבועיים קיבלנו טלפון שזכיתי בהגרלה ועלי לבוא לקבל את הפרס לכתובת בתל אביב. כך קרה שנסענו לקרנבל בריו וביקרנו את המשפחה בסאו פאולו. התקבלנו בזרועות פתוחות ובשמחה והכרנו משפחה מקסימה.

 המשפחה שהתאחדה בסאו פאולו

תמונה 1

הקשר עם המשפחה הזאת אבד לפני שנים רבות. האב של המשפחה היה בן דוד וחבר טוב של אבא שלי. בן דוד זה בשנת 1956 במקום לעלות לארץ ישראל, הוא השתקע בברזיל. אבי בעקבות היותו ציוני ניתק עמו את הקשר. לצערי חידשנו את הקשר עם משפחתו לאחר שהוא נפטר, אך, פגשנו את אלמנתו שתי בנותיו ונכדו.

הזוית האישית

אלישבע משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתה שיר. סבתא אלישבע מספרת לשיר את סיפור חביב איך בזכות ההגרלה נסעו בני המפשחה לפגוש את קרוביהם בסאו פאולו.

מילון

סאו פאולו
סאוּ פאוּלוּ (בפורטוגזית: São Paulo) היא העיר הגדולה בברזיל והמאוכלסת ביותר ביבשות אמריקה, עם כ-11 מיליון תושבים. העיר היא בירת מדינת סאו פאולו, והיא המרכז הפיננסי, העסקי והתעשייתי החשוב ביותר באמריקה הלטינית.

ציטוטים

”"בקרנו את המשפחה בסאו פאולו התקבלנו בזרועות פתוחות ובשמחה והכרנו משפחה מקסימה." “

הקשר הרב דורי