מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איש החסד – סבא מרקיאל

סבא מרקיאל
סבתא ונכדתה בסיור במנהרות הכותל
הוא היה אמנם איש פשוט, אבל שמו תמיד הלך לפניו על העזרה, הנתינה, התמיכה והחסדים

סבתא ריבה אלאייב מספרת לנכדתה נויה מלייב את סיפור משפחתה של סבתא:

נולדתי בטשקנט שבאוזבקיסטן בשנת 1957 להוריי עזריה ומזל לאילייב. עליתי לישראל בשנת 1990. רציתי לספר לך נויה נכדתי על סבי, אביו של אבי עזריה,  סבא מרקיאל ז"ל. סבי נפטר בגיל 56. אני לא זכיתי להכיר אותו. אבא שלי התייתם ממנו כשהיה בגיל 10. למרות שסבא הלך לעולמו בגיל צעיר מאוד, הוא הספיק לעשות ולעזור להמון אנשים.

לסבי הייתה חנות למכירת בדים. הוא היה אמנם איש פשוט, אבל שמו תמיד הלך לפניו על העזרה, הנתינה, התמיכה והחסדים הרבים שהעניק מלבו הרחב לכל מי שהיה זקוק לכך ובכל שעה. דלתות הבית שלו היו תמיד פתוחות 24 שעות ביממה. וגם אם היו מבקשים עזרה או סתם באו להתארח, יכלו לבוא אליו בשעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות. הוא הצטיין במידת הכנסת האורחים שלו. בזכות כל החסדים, התמיכה, הנתינה. הוא היה מפורסם מאוד .

בגיל 43 סבא מרקיאל התאלמן מאשתו הראשונה אסנת. ממנה נולדו להם ששה ילדים (ארבעה בנים ושתי בנות). בגיל 46 סבי התחתן בשנית עם סבתי. היא ילדה לו שלושה ילדים (שתי בנות ובן עזריה, שהוא אבי). הפרש הגילאים בין סבי לבין אחיו הגדולים מאשתו הראשונה של סבי היה כ-20 שנה. חלקם היו בגיל של סבתי, אשתו השנייה של סבא מרקיאל .

עברו כבר 35 שנה מאז שסבי נפטר אבל אנשים לא מפסיקים לדבר, להזכיר, לשבח, ולהוקיר את שמו הטוב.

סבא מרקיאל ז"ל

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא ריבה: שמחתי על ההזדמנות להעביר לנכדתי האהובה נויה את סיפור חייו של סבי היקר.

מילון

טשקנט
היא בירתה של אוזבקיסטן. טשקנט נמצאת במזרח המדינה, והיא בירת המחוז הנקרא על שמה. העיר נוסדה בתקופת כיבושי אלכסנדר הגדול והייתה בעת העתיקה מרכז מסחרי חשוב, במיוחד לאור מיקומה בדרך המשי. בשנת 1966 נחרבה העיר בעקבות רעש אדמה בעוצמה 7.5 בסולם ריכטר. בעקבות האסון השקיע הממשל הסובייטי מאמצים רבים בשיקום העיר, בעזרת מיטב האדריכלים. טשקנט שוקמה והפכה לאחת הערים המפוארות ביותר בגוש הסובייטי. טשקנט היא אחת הערים המודרניות ביותר מבין הערים המוסלמיות בעולם, והיא מרכז תרבותי וכלכלי חשוב באוזבקיסטן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מתפללת שנהיה ראויים להיקרא נכדיו של סבא מרקיאל, ולהמשיך את שרשרת הזהב שהוא טווה.“

הקשר הרב דורי