מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אישה שהפכה להצלחה

גאולה ורותם הראל
במלחמת יום כיפור
סיפור חייה של גאולה הראל

נולדתי בעיר רבאט במרוקו בשנת 1942. הייתי בת יחידה להורי, אבי היה עצמאי – ספר, ואמי עקרת בית.

תמונה 1

בינואר 1949 עלינו לארץ, והוצבנו בבית עולים בבאר יעקב ולאחר כשישה חדשים עברנו לבאר שבע כראשוני התושבים שגרו באוהלים.

סיימתי בית ספר עממי בית יעקב ואח"כ בי"ס תיכון דתי. כתלמידה שאפתנית גיבשתי לעצמי תכונות של רצון להצליח ולהגיע להישגים, ואכן סיימתי את לימודי בגיל צעיר יחסית לכולם. בד בבד הייתי מדריכת נוער בתנועת "עזרא".

מרוץ ההתפתחות שלי נעצר בגיל 16.5 כאשר התחתנתי. כל המשאבים הופנו בראש וראשונה לבניית תא משפחתי, והמעבר מבאר שבע לנתניה.

תמונה 2

בגיל שמונה עשרה התחלתי בעבודתי כשכירה בסוכנות ביטוח, כאשר שילבתי עבודה ולימודים.

במהלך עבודתי, בין השנים 1959-1969 ילדתי את 3 ילדיי, נוגה, רות ובועז.

בהמשך עברתי לעבוד בת"א כחתמת בציון חברה לבטוח בע"מ –

אחראית על אשור בטוח כל העסקים במחוז דרום. עבודתי זו קידמה והקנתה לי יתר ידע מקצועי וכן קידום בהנהלה בחברה.

בפרוץ מלחמת יום כיפור, מי שהיה מפקד מל"ח באזור המרכז קיבל מידע עליי וגייס אותי כמנהלת ואחראית על כל הכספים שניתנו לאזרחים מגויסי צה"ל במסגרת מל"ח. שרתתי שלושה חדשים ללא תמורה במסגרת התנדבותי למלחמה.

המטרה הייתה להיות אשת עסקים וקריירה עצמאית, ואמנם התחלתי בהקמת הסוכנות. באותה התקופה לא היו נשים בענף והאתגר הזה "דירבן" להצליח ולהתקדם ולגרום לציבור לקבל אותי בענף הביטוח כאישה. לימים רכשתי את האמון והמוניטין בעבודה קשה וסיזיפית מול הלקוחות, ומול חברות הביטוח.

אחד האתגרים הנוספים הייתה פעילות ציבורית בלשכת סוכני הביטוח ובעיר נתניה, ואכן הגעתי לכהן כיו"ר סניף נתניה, חברת מועצת נשים בנתניה, וחברה בלובי הכלכלי של נתניה בכהונתו של ראש העיר אלרואי.

בכל שנות עבודתי הרבות תמיד ייחלתי להגיע לעצמאות כלכלית כאשת עסקים, ואכן בשנת 1978 הקמתי על שמי את סוכנות הבטוח "גאולה הראל" שלימים השם הפך למותג של מקצועיות ואמינות.

בד בבד הייתי חברה במועצת נשים ובלובי הכלכלי של נתניה וזאת בזמן כהונתו של ראש העיר אלרואי. כחברות במועצה הייתה הגב' מרים פיירברג שלימים – ראש העיר נתניה, הגב' ורד סוויד שלימים – יו"ר מעמד האישה בלשכת ראש הממשלה והגב' שוש ערער שלימים – חברת מועצת העיר.

בשנת 1995 נכנס דור שני לעסק, בני, בועז הראל, הידע המקצועי הרחב שלו הן כסוכן ביטוח והן כיועץ פיננסי גרם להתפתחות והרחבת המשרד לאלפי לקוחות נוספים.

בשנת 2003 העסק עבר לדור ההמשך ונקרא: "בועז הראל סוכנות לביטוח בע"מ". 

מטרתי היום לעסוק בקיום והעצמת נשים.

הערכתי אינה בהעברת המנהיגות באופן סוחף לנשים אלא, באימוץ מודל מנהיגות המבוסס על התבונה והניסיון הנשי במיטבו. מטרתי בעבודה זו לתאר את איכויותיה של מנהיגות נשית המעוגנת בחוכמה ובחוויה אישית במיטבה.

נשים כבר מובילות במגזר האזרחי כגון בקבוצות הוולונטריות שעיסוקן העיקרי הוא שיפור החיים של הנזקקים והחלשים, בתחום הרפואה, המשפט, הכלכלה והחינוך. בכל זאת אנו מעיזות לחלום על חזון שבו נשים לא רק תאיישנה תפקידים מנהיגותיים, אלא, תגרומנה להשפעה בקבלת החלטות.

כיום אני ממשיכה בעבודתי במשרד במינון נמוך, הנני סבתא לשמונה נכדים ולשני נינים ב"משרה מלאה".

סיכום של גאולה: "העבודה של ה"קשר הרב דורי" גרם לי להנאה ולהכרות עמוקה וקרובה עם נכדתי רותם. יש לברך על היוזמה של מארגני התוכנית הקשר הרב דורי שבונה קשרים וגשרים בין הדורות".

סיכום של רותם: "מאד נהניתי מהחוויה שבמפגש עם סבתא, לשמוע ולהכיר סיפורים חדשים שלא יצא לי לשמוע במהלך המפגשים הרגילים שלנו. והכי חשוב למדתי מניסיונה האישי שאין דבר העומד בפני הרצון".

ניתן לצפות במצגת 

מילון

מלחמת יום כיפור
פרצה ביום הכיפורים, 6 באוקטובר 1973 בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד ל-24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד ה-26 בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.‏

ציטוטים

”העבודה של "הקשר הרב דורי" גרם לי להנאה ולהכרות עמוקה וקרובה עם נכדתי רותם“

הקשר הרב דורי