מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אירנה לויצקי שוערת בהוקי קרח

סבתא אירנה כשהיא הייתה קטנה
נהר פונטנקה, בסנקט-פטרבורג שם סבתא וסבא התחתנו (ויקיפדיה)
סיפורה של אירנה

שלום, שמי פולינה גורודצקי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ואני רוצה לספר לכם על סבתא שלי. שמה של סבתא שלי הוא אירנה ושם משפחתה הוא לויצקי. סבתא אירנה נולדה בשנת 1957 ברוסיה בעיר קטנה בשם קדג'יסיי. לאירנה היה אח אחד בכור, בשם ויטליי, אמא בשם ולינטינה ואבא בשם וסיליי.

סבתא אירנה התחתנה בשנת 1979 בסנקט-פטרבורג עם סבא סרגיי.

סבתי אירנה בילדותה

תמונה 1

חוויות ילדותה של סבתא אירנה

התחביבים של סבתי היו: לקרוא ספרים, לשחק עם חבריה, לשחות, לנגן בפסנתר. סבתא אירנה מאוד אהבה לשחק בילדות והמשחקים שבהם היא שיחקה הם: תופסת, מחבואים, לקפוץ בחבל, משחקי כדור, בדמינטון. המאכל האהוב על אירנה הוא כיסוני בשר.

בילדות לאירנה הייתה חוויה מצחיקה עליה היא סיפרה לי. בחורף,כשהיה מאוד קר והיא הייתה עוד קטנה, אחיה של אירנה, ויטליי, שיחק עם חבריו בהוקי על הקרח ואירנה עמדה בצד והביטה במשחק. כעבור כמה זמן השוער לא רצה להיות בשער ואף אחד אחר מהחברים לא רצה להחליף אותו, לכן ויטליי הציעה לשים את אירנה בשער, כדי שהיא תחליף את השוער, וכך הם עשו, הם נתנו לה את כל מה שצריך להיות אצל השוער.

הם התחילו לשחק מהתחלה, ויטליי וחבריו שיחקו בהוקי טוב מאוד, אך אירנה בקושי ידעה איך מחליקים טוב על הקרח, לכן כולם הצליחו להכניס לה גולים. לבסוף אירנה החליטה לשכב על הקרח ולחסום כך את פגיעת הדיסקית וכך ניגמר המשחק. ובדרך חזרה כל החברים דיברו בשמחה על המשחק.

הזוית האישית

פולינה גורודצקי: אירנה את סבתא נהדרת מדהימה ונחמדה תודה לך על הכל, תודה שהשתתפת איתי בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

סנקט פטרבורג
סנקט פטרבורג (או סנט פטרבורג; ברוסית: Санкт-Петербу́рг, בעבר: פטרוגרד, לנינגרד) היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה (אחרי מוסקבה). תושבי העיר מכנים אותה בקיצור פטרבורג או פיטר (Питер). העיר שוכנת בצפון-מערב רוסיה, על שפת הים הבלטי, בשפך נהר הנֶבָה. סנקט פטרבורג היא מרכז תרבותי אירופי חשוב, בעלת מעמד מרכזי כעיר נמל ופתח למסחר עם אירופה. ויקיפדיה

ציטוטים

”סבתא אירנה התחתנה בשנת 1979 בסנקט-פטרבורג עם סבא סרגיי.“

הקשר הרב דורי