מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אין לי ארץ אחרת – אביבה ויוסי מימון

הנכדה רחלי עם סבתא אביבה וסבא יוסף
סבתא אביבה בחתונה
סיפור אהבה בין סבא יוסי לבין סבתא אביבה

סבי נולד בישראל בעיר בירושלים אח בכור לשבעה אחים קטנים,בן לאמו ירדנה (מונט) ואביו מאיר ז"ל. סבתי נולדה בישראל בבאר שבע, רביעית מתוך שמונה אחים. אספר את סיפור ההכרות והאהבה בין סבתי וסבי. וכך הסיפור מתחיל…

סבתא אביבה בצעירותה

תמונה 1

סבא יוסי הלך ללמוד בשדה בוקר. הוא רצה ללמוד ביולוגיה וטבע. סבא הכיר שם תלמידה שלמדה שנה שנייה במקצוע הוראה והתאהב בה ממבט ראשון. סבתי מספרת על פגישתם, שהייתה פעילות בתחילת השנה לראות זריחה בהר צרור שבשדה בוקר, היא כמעט פספסה את ההסעה. סבתא אביבה רצה מהר עם הנעליים ביד, היא הגיעה למשאית וקיבלה עזרה מסבי לעלות למשאית ונשארה לשבת לידו במשאית. בשיחה ביחד במשאית גילו כי סבי בחור דתי (הוא היה הבחור הדתי היחיד בשדה בוקר) וסבתא הייתה חילונית. מה עושים?

סבא היה מסתכל עליה קבוע בארוחת ערב בחדר אוכל. אז סבתא החליפה את מקום מושבה בחדר האוכל על מנת לברר האם הוא באמת מחפש אותה בחדר האוכל. וכן – סבי באמת חיפש אותה בחדר האוכל, מרוב חיפושים הוא נתקע עם המגש של האוכל בעמוד מולו (שלא שם לב אליו..) ובעצם התחילו שיחות ביניהם. וראו שמשהו מתחיל פה …

סבא עזב את שדה בוקר אך הקשר בין סבי לסבתי המשיך, ומאז הם בקשר מאוד טוב!!! ואהבה רבה. למרות שסבי דתי וסבתי חילונית, הם התחתנו. סבתי חזרה בתשובה ונולדו להם שישה ילדים: ישי, איה ,יעל, גפן, תמר, דגן. ואיה בתם ילדה אותי, רחלי תאיר. אני הבת השלישית מתוך שבעה אחים, זה הסיפור של סבי וסבתי שלי.

כיום סבתי בת 62 וסבי בן 64. יש להם יש 17 נכדים ובע"ה היו להם נינים.

הוריה של סבתי, אמה שמחה ז"ל ואבא שלה אהרון ז"ל

תמונה 2

 

הזוית האישית

רחלי: היה לי מאוד כיף להיות עם סבא וסבתא. תודה להם שהם הגיעו למרות שהם באו מרחוק, אבל נהנו ותודה למורה מירב על היוזמה ועל הנתינה שלך.

סבתא אביבה וסבא יוסי: אהבנו את הפעולות במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, ושרחלי החזירה אותנו לילדות שלנו. תודה גם לך שושי – תודה רבה על הכל, ולמורה מירב.

מילון

שְׂדֵה בּוֹקֵר
שְׂדֵה בּוֹקֵר הוא קיבוץ בהר הנגב, כ-30 קילומטר צפונית למכתש רמון

ציטוטים

”סבתי קיבלה עזרה מסבי לעלות למשאית ונשארה לשבת לידו במשאית “

הקשר הרב דורי