מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אין כמו ארץ ישראל

אני וסבא מלפני כמה שנים.
סבא בחול
לאחר מאמצים רבים חוזרים ונשנים הצלחנו לצאת מרומניה ולעלות לארץ.

נולדתי בשנת 1930 בעיר טימישוארה ברומניה, עיר מדהימה ביופייה.
 

טימישוארה

 טימישוארה
אבי היה מדען. כשהייתי בן שש חרב עלי עולמי- אמי האהובה חלתה ומתה. אחותה שרה נישאה לאבי וגדלה אותי בצורה מדהימה. נולדה לי אחות בשם יהודית. ילדותי הייתה רצופה בחוויות מעניינות. אמי השקיעה בי רבות – למדתי נגינה בפסנתר, הלכתי לאופרות. הלכתי לצלם כל שנה שצילם אותי תמונות יפות שנמצאות איתי עד היום.
 
במלחמת העולם השנייה חשנו את יד הגרמנים, לא יכולנו ללכת לבית ספר, לקחו לנו את הבית. ברגע האחרון לפני שתכננו לקחת אותנו למחנות, הרוסים החליטו לפעול נגד הנאצים וכך ניצלנו. יחד עם זאת נאלצנו לשלם לרוסים כסף רב בעד עזרתם, רומניה הפכה קומוניסטית. אבא שלי שהיה מדען נחשב מנצל וזכה ליחס קשה.
 
לאחר מאמצים רבים חוזרים ונשנים הצלחנו לצאת מרומניה בשנת 1960 ולעלות לארץ. עלינו ללא פרוטה בכיס אבל היינו מאושרים. אני כבר הייתי הנדסאי בניין ובחור חרוץ ובמהרה השתלבתי בשוק העבודה בעיר בה השתכנו- באר שבע.
 
זמן קצר לאחר שעליתי נסעתי ברכבת ולמולי ישבה בחורה יפיפייה בשתי צמות ארוכות, אזרתי אומץ ופניתי אליה. אחרי חודשיים התחתנו, חיינו ביחד שנים ארוכות, באהבה אין סופית. נולדו לנו שתי בנות מהממות שהביאו לנו נכדים רבים מקסימים.
 
אני וסבא

 
אני וסבא
רציתי קצת להרחיב על חיי הנישואין עם סבתא. סבתא הייתה אהבת חיי, למעשה מאז שהתחתנו במשך כמעט חמישים שנה לא נפרדנו ללילה. גם כשהייתי יוצא למילואים הייתי חוזר בשעה מאוחרת בלילה כדי לראות את סבתא וחוזר לבסיס מוקדם בבוקר. הייתה בינינו הבנה מלאה, כבוד הדדי, כל אחד קיבל את החופש המלא לעסוק בענייניו באופן חופשי.
כשהיא חלתה ליבי נשבר. ניסיתי לתמוך בה ככל יכולתי והידרדרותה המהירה עיצבה את לבי עד מאוד. מהיום שהיא נפטרה חשתי שחלק ממני מת יחד איתה. הבדידות שבפרידה הייתה קשה מנשוא. מה ששמר אותי בחיים ונתן לי טעם זה הקשר עם  הילדים והנכדים בעיקר עם בתי האהובה, תמי ששמרה איתי על קשר הדוק. ששוחחה איתי בטלפון מספר פעמים ביום. שבאה לבקרני לפחות פעם בשבוע, ובתקופות שהייתי חולה או בבית חולים כל יום על אף שהיו לה ילדים קטנים. 
הקשר שהיה לי עם בתי היה מיוחד, היינו נפשות תאומות היה לנו כיף ביחד. אני מאחל לכולם חיי אהבה ואושר כמו שאני זכיתי להם.
 
 
סבא

סבא
 
סבא וויליאם יעקבי
תשע"ה
 

מילון

קשה מנשוא
יותר קשה משאפשר לשאת

ציטוטים

”אין כמו ארץ ישראל“

הקשר הרב דורי