מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך פגשתי את בעלי

אני ונכדי
אני ובעלי
אהבה שהחלה בלול התרנגולות בקיבוץ עין שמר

שמי סוזן, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי. להלן סיפורי:

עליתי ארצה בשנת 1971, הגעתי ישר לאולפן בקיבוץ עין שמר. שם עבדתי בלול ולמדתי עברית. בוקר אחד הלולן ביקש ממני להסביר באנגלית את העבודה במקום לבחור חדש שהגיע, וללמד אותו איך מחסנים את העופות בלול.

ערב קודם לכן, במועדון הקיבוץ, ראיתי מישהו חדש, שלא ראיתי קודם: ״גבר-גבר״, גבוה ויפה תואר, עם שפם גדול, כמו חלוץ של פעם. חשבתי שהוא קיבוצניק אמיתי ולא תלמיד אולפן. הוא ישב וקרא עיתון כך שידעתי שהוא אדם משכיל. במבט נוסף שזרקתי לכיוונו שמתי לב שהוא קורא את העיתון הפוך. זה היה פרט קטן שהעלה בי את החשד לגבי זהותו המסתורית…

למחרת בבוקר, בלול, פגשתי אותו. היה זה הגבר המשופם מהמועדון. אז איך פגשתי את סבא מיירון? נפגשנו בלול התרנגולות. בתקופה ההיא היו מחסנים את העופות עם מזרק, ממש מתחת הזנב. הרמתי תרנגולת והסברתי לו מה אנחנו צריכים לעשות. וככה, מעל ישבנה של התרנגולת, הסתכלנו אחד על השניה במבט רומנטי, וסיפור האהבה שלנו התחיל.

אחרי סיום הלימודים באולפן, סבא מיירון נסע לארה"ב לסידורים פרטיים ואני עברתי לקיבוץ כפר הנשיא. בשנת 1973 הוא חזר לישראל, והצטרף אליי בכפר הנשיא. התחתנו בשנת 1974, בחצר בית הכנסת האר"י בצפת. הבן הראשון שלנו עדיאל ע"ש, נולד בשנת 1975. בשנת 1977 נולדה שפרה, אימא של ארז, ואסא נולד בשנת 1978. היו לנו עשרים ושש שנים נפלאות יחד – שנים של נחת, אהבה ואושר.

אני וסבא מיירון

תמונה 1

הזוית האישית

סוזן השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי ארז ואיתי. התכנית נערכה בבית הספר מבוא הגליל באיילת השחר, השתע״ט.

מילון

עֵין שֶׁמֶר
עֵין שֶׁמֶר הוא קיבוץ סמוך לפרדס חנה-כרכור השייך למועצה אזורית מנשה.

ציטוטים

”וככה, בין התרנגולות בלול, הסתכלנו אחד על השניה במבט רומנטי, וסיפור האהבה שלנו התחיל“

הקשר הרב דורי