מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך עבדתי על המורה לתנ"ך שלי

מעיין וסבתא דליה
דליה ומעיין במסיבת סיום הקשר הרב דורי
סיפור מצחיק על ילדותי בבית הספר

כשהייתי בת 10 למדתי בבית הספר סוקולוב במרכז העיר בירושלים. את שיעורי התנ"ך לימד מורה לתנ"ך שקראו  לו שי ברמן.

יום אחד הוא העביר לנו שיעור על פרשן המקרא רש"י. במסגרת השיעור המורה, מר ברמן, שאל מי יודע לקרוא בכתב רש"י, לפרשן רש"י יש כתב מיוחד, שצריך ללמוד על מנת להצליח לקרוא ולהבין.

כתב רש"י – האותיות שונות מהעברית בחלקן

 

תמונה 1

אני החלטתי לעשות למורה תרגיל גאוני… אני הצבעתי ואמרתי בביטחון רב, שאני יודעת. וקראתי את זה יפה מאוד. המורה, מר שי ברמן היה כולו גאווה! איך שאני קוראת יפה ושאל "מי יודע לקרוא כמו דליה?" הילדים ניסו ולא הצליחו. שוב הוא ביקש ממני לקרוא וכמובן שקראתי יפה. ועוד פעם הוא התלהב מאוד ואני הייתי מאושרת.

פתאום, ילד מהכיתה שלי, עלה על התרגיל שלי, הצביע ואמר למורה: "המורה זה לא בסדר דליה קוראת עם פרוש בעברית רגילה". המורה התעצבן וביקש ממני לגשת לחדר מורים בהפסקה.

בהפסקה ניגשתי ואז הוא הסביר לי שזה לא יפה פתח את ספר התנ"ך והוציא משפט עם השם שלי וביקש ממני לקרוא וזה היה העונש של המורה שאני לא היה בהפסקה בחוץ וגם מאוד הובכתי.

מוסר השכל: לא לשקר תמיד להגיד את האמת.

הזוית האישית

מעיין: נהנתי לפגוש את סבתא ולשמוע ממנה כל מיני סיפורים. גיליתי שסבתא שלי ממש מצחיקה. היא מאוד זורמת ולא נתקעת על דברים. נהניתי להכין איתה כל מיני חידות ויצירות במחשב.

דליה: זאת הפעם השלישית שאני משתתפת בקשר הרב דורי ובכל פעם אני מתרגשת מחדש ולומדת דברים חדשים. נהניתי להכיר את האנשים שבקבוצה.

מילון

כתב רש"י
כתב שדומה לעברית , אך יש בו מספר אותיות שהן שונות. עיצוב מיוחד של אותיות שהיה נהוג בקרב יהודי ספרד בתקופת ימי הבינים.

ציטוטים

”מוסר השכל: לא לשקר תמיד להגיד את האמת.“

הקשר הרב דורי