מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך סבתא ליאה למדה לשחות?

סבתא שלי ליאה ואני, גיא
הקשר הרב דורי בבית הספר מקיף ז' רמות
סיפור ילדות של סבתא

שמי גיא ברודר, לומד בכתה ז' ומשתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי ליאה ברודר. סבתי נולדה ברומניה בשנת 1946 לבית משפחת קרויטורו. היא נולדה בעיר בוקרשט ושם עברה עליה ילדותה. היא עלתה לארץ בשנת 1963. במפגשנו סיפרה לי סבתא הרבה סיפורים. ביקשתי ממנה לספר לי על אירוע מיוחד הזכור לה מילדותה.

סבתא שלי בחרה לספר לי, כיצד למדה לשחות?

כשסבתא שלי הייתה בת חמש בגן, שהיה בעיר בוקרשט שברומניה, כל הילדים בגילה היו חייבים לבחור פעילות ספורטיבית, כך היה נהוג אז שם. סבתא שלי השתתפה בחוג שחייה. האימונים התקיימו בהתחלה על הדשא ולא בבריכה של איגוד הספורט. במהלך השיעורים המאמן לימד את הנשימות והתנועות שצריך לדעת לעשות כדי לשחות.

באחד המפגשים, המאמן אמר לילדים שהיום סוף סוף, מתאמנים בבריכה ולא על הדשא. הוא הסביר ונתן הנחיות לילדים. הוא אמר שהוא יקרא בשמו של כל ילד, לפי הסדר. כל ילד שהוא יקרא בשמו יצטרך לשחות מקצה אחד של הבריכה לקצה השני. סבתא שלי מספרת, כאשר היגיע התור שלה, היא נעמדה בקצה הבריכה, מוכנה לשחיה שלה. המדריך נתן לה דחיפה קטנה והיא נפלה לתוך המים. היא מספרת שלמרות שהיא לא ממש הצליחה לעשות את התנועות שהם למדו על הדשא – בכל זאת, היא הצליחה להגיע לסיים בהצלחה ולהגיע לצד השני של הבריכה.

כך סבתא שלי למדה לשחות!

הזוית האישית

גיא ברודר: נהנתי מאוד לפגוש את סבתי, לשמוע ולכתוב את סיפורה.

אני וסבתא ליאה – קשר רב דורי

תמונה 1

מילון

הארץ בוערת והסבתא מסתרקת
פירוש הביטוי: קורים דברים חשובים ויש אנשים שעושים דברים לא חשובים

ציטוטים

”למי שיש ידע יש ארבע עיניים“

הקשר הרב דורי