מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך נולד הילד הראשון

אני עם אחים שלי סבתא וסבא
סבא בקורס טייס
אבי נולד במלחמת ההתשה

שמי עמית, אני משתתף עם סבי יפתח בתכנית הקשר הרב דורי. סיפורינו עוסק בלידתו של אבא שלי.

אבא שלי נולד במלחמת ההתשה. מלחמת  ההתשה נמשכה שלוש שנים, בין 1968 עד 1970. בתקופה הזאת סבא שלי היה טייס בחייל האוויר וסבתא שלי הייתה בהריון ראשון.

סבא וסבתא שלי גרו בבסיס חצרים ליד באר שבע. בספטמבר 1969 היו קרבות קשים עם המצרים וסבא שלי היה עם הטייסת שלו בסיני בשדה תעופה ביר גפגפה, ליד תעלת סואץ. סבתא שלי הייתה לבד בבית בזמן שהייתה בחודש התשיעי. סבתא שלי הרגישה שהיא צריכה ללדת וקראה לרופא הבסיס. הוא ישר שלח אמבולנס שלקח אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אבי נולד בלידת עכוז לא קלה.

לקח חמישה ימים לסבא שלי עד שהחליפו אותו והוא חזר הביתה, סבתא כבר הייתה עם אבא שלי התינוק בבית. דבר ראשון שסבתא שלי אמרה לסבא: "עד שהתינוק יגדל ויהיה בן 18 לא יהיו מלחמות ולא יהיה צבא."

לצערנו זה לא קרה, וגם אבא שלי טייס.

הזוית האישית

עמית: הייתה לי חוויה כיפית ומהנה.

מילון

הרוארד
שם המטוס שעליו סבא שלי עשה קורס טייס

מלחמת ההתשה
מלחמת ההתשה הייתה מלחמה בין ישראל לבין מצרים, שהחלה ב-11 ביוני 1967 ונמשכה עד 7 באוגוסט 1970, מועד שבו הסכימו הצדדים על הפסקת אש שנכנסה לתוקף למחרת. המלחמה החלה כיוזמה מצרית להתשת ישראל תוך הפרת הסכם הפסקת האש שסיים את מלחמת ששת הימים. את השם "מלחמת ההתשה" העניק לה נשיא מצרים גמאל עבד אל נאצר, והיא הסתיימה בהתשה של שני הצדדים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”התקווה הייתה שכשאבי יגדל, לא יהיה צבא“

הקשר הרב דורי