מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך מתרגלים לחיות עם ילד שאיננו

סבתא רבקה עם הנכדה שירה כהן
סבתא רבקה עם הג'יפ של סבא שמעון
סיפור על המשכיות

למדתי בבית ספר יסודי ותיכון בצפת, ושירתתי בפיקוד דרום. בשנת 1974, נישאתי לבחיר לבי, שמעון, שגם הוא נולד בצפת. נולדו לנו שלושה ילדים מקסימים אורה, ניר ועינב. חיינו בשגרה, הכל זרם כמו כל המשפחות הטובות, הילדים נישאו נולדו לנו נכדים נהדרים והכל נראה נפלא עד ש…

ניר שלנו לפני כ- 4 שנים, בגיל 36, חלה ולאחר שלושה חודשים נפטר ועזב שני בנים ואישה.

איך לעזאזל מעבירים יום עם כלכך הרבה דמעות של יגון, צער וכאב. היו לנו עוד הרבה תכניות לעתיד והכל ניגדע באמצע החיים. הכל קרה מהר מידי… בן 36, עולמו חרב ועולמו של כול מי שהכיר ואהב.

מאז, כל שנה אנחנו מנציחים אותו בטיול עם כל המשפחה והחברים, בחלוקה של חולצות כתומות לכול המשתתפים שעליהם כתוב "כולנו זוכרים את ניר שהיה הרפתקן אדיר". הטיול הוא מסע התמודדות. המפגש עם החברים, בני משפחה ומכרים מאפשר לכולם להבין שמותר לצחוק, לשמוח לחיות ולהמשיך במסע החיים ואף להפוך את המירב מאובדן כה טרגי.

המסע הנפלא הוא כהנחת זרי פרחים, כביטוי של השלמה. זוהי דרכינו לאפשר לכל מי שמנסה להתקרב, למרות הקושי והמבוכה להגיע קרוב, לרצות לחבק ולהיות איתנו עם ניר וביחד כולנו חשים את נוכחותו עם כל צעד ושעל, כולם מדברים עליו תוך כדי הליכה וצחוק מתגלגל, כשנזכרים בהשתוללויות וההומור המיוחד שלו, צועדים במסע החיים שבו הוא היה בוחר.

בני ניר חורי ז"ל

תמונה 1

 

בכל פעם אנחנו מביטים על טור הצועדים בשבילים, כמו מלאכים מתמזגים בטבע המדהים, מן קדושה מהפנטת, מרגשת ומחברת. אנחנו מרגישים כאילו סימנת לנו להמשיך כי זו הדרך הנכונה למען כולנו ולמענך.

תמונה 2

הזוית האישית

סבתא רבקה: למדתי הרבה על שירה בתקופה הזאת ומאוד נהניתי להכיר אותה מזווית שונה.

שירה: היה לי מהנה להיות עם סבתא שלי ולמדתי הרבה על הרגשות שלה.

מילון

נגדע
סיום תהליך

שעל
צעד

ציטוטים

”החיים ממשיכים אבל בצורה אחרת, ממשיכים במסע החיים, כי עדיין יש בשביל מי.“

הקשר הרב דורי