מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך התאהבתי בסבתא?

חוגגים יחד במסעדה יום הולדת של סבי.
תמונה מתקופת חברותנו המדהימה.
העקשנות משתלמת

שמי שרגא ואני הסבא של תהל. הוריי עלו לארץ בנפרד מפולין בשנים 1949 ו- 1950 בגלל שלא קיבלו אשרה לעלות יחד לארץ. התגוררנו ברמת גן חמש נפשות בשני חדרים (הוריי אחותי, אני וסבתי). הייתה לי ילדות מאושרת, הסתפקנו במועט וידענו להעריך ולאהוב את אשר היה לנו.

אני רוצה להתמקד ולספר לכם "איך התאהבתי בסבתא" של תהל, אשתי חנה.

נהגתי לבלות עם חברים במועדון ריקודים בתל אביב שנקרא: "סמי", זו הייתה תקופה לפני הגיוס שלי לצבא. ערב אחד הגעתי למועדון רקדתי וביליתי עם החברים ולקראת סוף הערב, לקראת חצות, הבחנתי בבחורה יפיפייה שעמדה בצד עם חברתה. התלבטתי אם לגשת להזמין אותה לרקוד, לבסוף התגברתי על הפחדים, ניגשתי אליה והזמנתי אותה לרקוד. היא פשוט אמרה לי שחם לה ובתגובה ספונטנית עניתי לה " אל תדאגי אני אדאג לקרר אותך". התחלנו לרקוד, מאוד התרגשתי, שוחחנו ובסוף הערב ביקשתי ממנה את מספר הטלפון ולשמחתי קיבלתי אותו.

החל משלב זה אני מתחיל לקבל אין ספור סירובים לקביעת פגישה נוספת. כל פעם סיפרה שלא יכולה להיפגש בגלל סיבה כזו או אחרת, כמו "יש לי בחינה מחר", "אני עייפה", "קבעתי עם חברה" וכו'. עד שנגמרה לי הסבלנות ולמרות שממש רציתי להיפגש איתה, אמרתי לה שאם היא לא מעוניינת היא יכולה להגיד זאת בצורה ברורה ולא למשוך אותי באף. (אפשר לומר שלמעשה האגו דיבר ולא אני). היא ענתה לי שהיא מאוד רוצה להיפגש וטענה  שכל הסיבות שנתנה היו אמיתיות. הרגשתי באותו הרגע שהתהפכו היוצרות ואכן היא מעוניינת להיפגש. בשיחה הבאה שקיימנו קבענו להיפגש.

הפגישה הייתה ליד "כל בו שלום" בתל- אביב. כשראיתי אותה לראשונה באור אמיתי ולא בחושך כפי שהייה במועדון, מאוד התרגשתי והרגשתי פעימות לב חזקות, מסתבר שההרגשה שלה הייתה זהה וכך התחיל לפרוח סיפור האהבה שנמשך עד עצם היום הזה. נולדו לנו שלושה ילדים: שרון, אסף ועידו. אני יושב כעת עם נכדתי תהל ביתה של ביתי הבכורה שרון ומתרגש לספר ולשתף אתכם בסיפור אהבתי.

לימים התברר לי שכל התירוצים שקיבלתי בהתחלה לפני הפגישה הראשונה, נבעו מכך שלא היו לה בגדים מתאימים ללבוש כפי שרצתה והתביישה להיפגש לפני שקנתה בגד חדש ועל כן תרצה זאת כל פעם בסיבה אחרת.

הזוית האישית

סבא שרגא: מאוד נהניתי מהעבודה המשותפת עם תהל נכדתי הבכורה. היא היתה צמאה לשמוע את הסיפור, החוויות והכי חשוב על סיפור האהבה של סבא וסבתא. תוך כדי עבודה משותפת ובחיים עצמם מנסה להקנות לה ערכים ותובנות לחיים. עבודה זו מאוד קירבה בינינו ופתחה לתהל את "התאבון" לשמוע עוד סיפורים.

תהל: מאוד נהניתי מהעבודה המשותפת עם סבוש. ממש נהנתי לשמוע את הסיפור ואת הסיפורים של סבא, שלא שמעתי לפני !

מילון

"מענטש"
להיות בן - אדם, לדאוג לזולת ולא לראות רק את עצמך. לדאוג לסובבים אותך ולהתחשב באחר.

ציטוטים

”לפני הכל תדאגי להיות "מענטש"“

הקשר הרב דורי