מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך הכרנו

אני וסבתא בעת הכנת עבודת הקשר הרב דורי
סבי וסבתי ביום חתונתם שהתקיימה בשנת 1968
הדרך שלנו אל החתונה

סבתא מספרת:

את המשפחה של סבא הכרתי עוד כשגרנו במעברת מחנה ישראל כשהייתי ילדה, אחותו למדה בכיתה המקבילה שלי.

בגיל 13 עברתי עם המשפחה ממחנה ישראל לגור בבני ברק, ומאז נפרדנו דרכנו. לאחר מספר שנים הסתבר לי שגם משפחתו של סבא עברה לגור בבני ברק. בגיל 18 הלכתי לבקר את דודה שלי בבני ברק, ובמקרה גליתי שהיא גרה ליד המשפחה של סבא. באותה תקופה היה לי חבר אחר, אבל נפרדנו אחרי חצי שנה.

נסעתי לבקר את דודתי בבני ברק, וסבא היה שם אצל אח של דודה שלי, הם היו חברים. הציעו לי להכיר את סבא ולצאת איתו, התחלנו את קשר, ולאחר 8 חודשים הוא הציע לי נישואים. הודענו למשפחות וכולם מאד שמחו בשבילנו, התחלנו בארגונים של החתונה לבד בעצמנו, הלכנו לבחור אולם, הזמנו צלם, קבענו עם הרב, תוך חודשיים התחתנו. החתונה התקיימה באולמי מודיעין ברמת גן. הזמנו לחתונה 350 אורחים, בזמנו זאת היתה נחשבת חתונה גדולה מאד.

החתונה היתה מפוארת ומושקעת מאד, בחתונה שלנו הופיעה להקת השגרירים שבזמנו היו מאד מפורסמים ומבוקשים.

בגלל שעשינו חתונה מאד מושקעת שעלתה לנו הרבה כסף, לא נסענו לירח דבש מיד אחרי החתונה אלא רק חודש אחרי, חסכנו כסף ונסענו לאילת באוטובוס כי לא היה לנו רכב עדיין.

הזוית האישית

סבתא דינה – נהניתי מאד לעבוד עם נכדתי ולספר לה על עברי, על איך חיינו פעם. לגלות את התגובה כשסיפרתי לה שפעם חיינו והסתדרנו גם ללא האמצעים הקיימים כיום כגון: טלפון ביתי או טלפון נייד, רכב לכל משפחה, טלוויזיה וכד' בר – שמחתי מאד לשמוע על העבר של סבתא, למדתי איפה היא גדלה ומה היא אהבה לעשות כשהייתה בגילי.

מילון

מעברה
מעברה זה ישוב קליטה זמני שהוקם בשנות ה 50 ליהודים שעלו לארץ ישראל בגל עליה גדול לאחר קום המדינה.

ציטוטים

”מה שאתה לא אוהב שיעשו לך אל תעשה לחברך“

הקשר הרב דורי