מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך הכירו סבא שלמה וסבתא עדנה

סביי מציגים זוגיות יציבה ומאושרת
המפגש הראשון שלי עם סבתא באמירים
אהבתם של סבא וסבתא שלי

לפני 53 שנה, עדנה הגיעה לטבריה מחיפה. וזהו סיפורה:

"חיילת צעירה, נאה, איכותית, נבונה, נחשקת בת עשרים בעלת צמה ארוכה עד המותן. כך אמרו מסביב. לימדתי אנגלית במדים בבית הספר "כינר". אחת החיילות, בת המחזור שלי שאלה אותי, אם אני מעוניינת להכיר את שלמה מלכא. עניתי: "למה לא?" את שלמה הכרתי מראיה מרחוק. בחור צעיר, מאוד נאה בעל כתפיים רחבות ושיער שחור משחור. חביב ומקובל על כולם. ידעתי שבקרוב הבחור יצלצל אלי. התרגשתי.

לשלמה הייתה חברה-ידידה חמודה בשם רותי. גם חיפאית בת גילי. היה הרבה משותף בין שתינו: שתינו שחינו בחוף בת גלים, שתינו שיחקנו רקטות שעות בשמש בקיץ. אך נראה ששלמה כבר חשב והגיע למסקנה עם מי הוא מעוניין להיות ולהכיר, את החיילת הצעירה עדנה. הוא שאל את רותי:" את מכירה אותה?" ורותי ענתה: "ודאי אתה רוצה שאכיר ביניכם? וכך היה". רותי הכירה בינינו. זה היה השלב בו רותי הפסידה ועדנה הצעירה החיילת הרוויחה. למרות התחרותיות, היא פרגנה לי.

לשלמה שהיה חבר "אגד", היו חברים רבים מהסניף. הוא היה מאוד מבוקש ונחשב בזמנו. מקצועו כנהג "אגד", העיד על מעמדו ועל יוקרה. יום אחד שלמה ישב במסעדה ודיבר עם חבר, שלמה אמר לו: " אתה רוצה לראות שאני מצלצל אל עדנה והיא נענית לי", וכך היה. שלמה צלצל אליי ואני נעניתי להזמנתו. אותו חבר "אגד" שישב ליד שלמה ממש השתגע איך אני נעניתי לו. כי הרי איתו לא רציתי לצאת!!!!!!

זאת הייתה ההתחלה הרשמית של החברות. החברות שלנו הסתיימה בנישואין ומיד נולדו 3 ילדים מקסימים: אוהד, עמית ואתה.

 

קישור לסיפור: פסח בבית של סבא רבא חיים

 

 

הזוית האישית

היה מאוד כייף לעבוד עם סבתא עדנה למדתי עליה המון ואיך היא הכירה את סבא שלמה.

מילון

ניצוצות
התרגשות

ציטוטים

”מיד היו ניצוצות ביניהם“

הקשר הרב דורי