מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך הגעתי למקצוע האחות?

סבתא שושנה עם הנכדה תמרי
סבתא שושליד מכשירים בחדר ניתוח
סבתא היא גם האחות הפרטית של המשפחה המורחבת

נולדתי בירושלים בשנת 1948 בתקופת מלחמת השחרור. אני הבת השנייה מכל אחי ואחיותיי. בסך הכול אנו 11 אחים ואחיות (8 בנות ו-3 בנים). כשהייתי בת שנתיים עברנו לגור בכפר-סבא כי היו תנאים קשים למחייה בירושלים בזמן המלחמה.
 
איך הגעתי למקצוע האחות? בהיותי בת למשפחה ברוכת ילדים ודלת אמצעים חיפשתי ללמוד מקצוע שאין צורך לשלם בעבורו וכך התוודעתי למקצוע האחות. למדתי בתנאי פנימייה בבית חולים "בלינסון". השהייה בפנימייה הייתה חוויה מרתקת – גרנו שלוש בנות בחדר אחד, חלקנו שירותים משותפים (כמו בצבא), הכרתי בנות ממקומות שונים בארץ ומתרבויות שונות. יחד למדנו והתכוננו לבחינות, ועם כל זה עבדנו קשה בלילות ובערבים, בשבתות ובחגים, ועם כל הקושי מצאנו זמן לבילויים וצחוקים.
 
עם סיום הלימודים הגיע בחור לאחר תאונת דרכים שהתאהב באחות שושנה ולאחר שנתיים של חברות נישאו. לאחר שנה של נישואים נולדה לירז, אימא של תמרי עידו ויהונתן. לאחר ארבע שנים נולד דותן, אבא של מילי וטום. לאחר עשר שנים נולד רן, כעת סטודנט.
 
עבודתי בבית החולים: אני מאד אוהבת את המקצוע שלי, את הנתינה לחולים ולמשפחות שלהם. נהנית לראות חולה שמשתחרר מהמחלקה שלי טיפול נמרץ  לב לאחר שהבריא – זה נותן סיפוק וכוחות להמשיך ולעבוד. ביה"ח בילינסון הוקם בשנת 1936. בינואר 1996 אוחדו שני בתי החולים, בילינסון וגולדה-השרון, למרכז רפואי אחד – מרכז רפואי רבין ע"ש ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז"ל.  המרכז הרפואי הגדול והמוביל בישראל. מרכז רפואי רבין השכיל, לכל אורך הדרך, לבסס את מעמדו כקובע סטנדרטים חדשים בטיפול הרפואי וכפורץ דרך בטכנולוגיה ובידע, וזאת תוך שמירה על רמה גבוהה של טיפול סיעודי ויחס אישי למטופל ולמשפחתו.
 
האחות הפרטית שלנו: באופן טבעי הפכתי להיות "האחות" הפרטית של כל בני ובנות המשפחה המורחבת, כל הבעיות הבריאותיות התנקזו אלי ואני נענית ברצון ובמסירות לכל הצרכים הבריאותיים במסגרת כישוריי. ישבתי ליד מיטת חולה כאשר היה מאושפז, סיפקתי תרופות לכל דורש ונזקק לשביעות רצונם של בני משפחתי. ליוויתי חולים למיון בשעת חוליים. שימשתי ועדיין משמשת אוזן קשבת לכל בעיות בריאות. בקיצור, האחות הפרטית של משפחתי המורחבת.
 
תודות: תודות לסבתא על שיתוף הפעולה והרצון לספר על חייה מזמנה החופשי. תודות למורה לילך על העזרה והתמיכה.
 
ליחצו כאן לצפייה במצגת של שושנה

מילון

טיפול נמרץ לב
היחידה לטיפול נמרץ לב מטפלת בחולים שנשקפת סכנה מיידית לחייהם בעיקר עקב מעורבות הלב.

ציטוטים

”אני נהנית לראות חולה שמשתחרר מהמחלקה לטיפול נמרץ לב -זה נותן סיפוק וכוחות להמשיך ולעבוד“

הקשר הרב דורי