מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך אומרים מלח בעברית ?

איזולדה ודביר בעבודה משותפת
איזולדה ודביר בבית התפוצות
העלייה מגאורגיה , קשיי הקליטה בארץ.

                                   גיאורגיה
נולדתי בגאורגיה בשנת 1945 בעיר פוטי. סיימתי לימודי בתיכון ולמדתי באוניברסיטה עד שנת  1967..התחתנתי בשנת 1962, היו לנו חיים טובים ומאושרים.היה לנו בית גדול ובחצר צמחו עצי פרי. למרות החיים הטובים האלו החליטה כל המשפחה המורחבת לעלות לארץ ישראל כי היינו יהודים שומרי מסורת.רצינו שהמשפחה שלנו תהיה ציונית ושהילדים שלנו יקבלו חינוך בארץ ישראל.
 
בשנת 1971 עלינו לארץ ישראל . נוחתים בארץ ישראל ומיד נוסעים דרומה לדימונה.                           
בדרך לדימונה ראינו רק חולות ומדבר, נכנסנו ללחץ "לאן הגענו ולאן הבאתי את הילדים שלי ואת משפחתי."הגענו לאולפן , לא ידענו עברית , הכול היה שונה : שפה,מנהגים ותרבות.הולכים לצריף ששימש מכולת שכונתית. "איך אומרים מלח בעברית ?מכיוון שלא ידענו את השפה נאלצנו לאכול שבוע ימים אוכל בלי מלח.הרצון לדבר עברית היה מאוד חזק , בתחילת הדרך  היינו משלבים במשפט אחד מילים שכבר למדנו בעברית עם שפת האם גרוזינית.וככה עם רצון והרבה סבלנות למדנו את השפה.
 1973 פותחים דף חדש.              
בת ים
קנינו דירה ומכונית והבנו שצריך למצוא עבודה. מצאנו עבודה : אני למדתי הנהלת חשבונות. בעלי היה כלכלן ובארץ למד ראיית חשבונות. בססנו את חיינו ולאחר שנתיים כבר הרגשנו צברים לכל דבר. 
ב-2002 עברנו להתגורר במערב ראשון לציון
ב-2004 יצאתי לגמלאות ולא רציתי להתבטל והתחלתי ללמוד חוק סיעוד , התחלתי להתנדב בביטוח לאומי ולעזור לקשישים וניצולי שואה.

מילון

ציונות
ציונות היא תנועה לאומית יהודית בעת החדשה. לציונות קמו הוגים, מפלגות וזרמים שונים, אשר ניסחו תוכניות ציוניות שונות. הזרם המרכזי בציונות קרא לשחרור לאומי של העם היהודי, ולהקמת מדינה יהודית דמוקרטית בארץ ישראל.

ציטוטים

” "איך אומרים מלח בעברית ?לא ידענו את השפה נאלצנו לאכול שבוע ימים אוכל בלי מלח“

הקשר הרב דורי