מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת סבתא למשפחה

תמונת סלפי שלי ושל סבתא
סבתא שלי ביום בו התחתנה
סיפור על חיי ומשפחתי

שמי ויקי רוגוז'ינסקי ואני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. בעברי גרתי בבוטושן שברומניה. להוריי קוראים חנה וישראל, לאחי קראו לופו ולאחותי קראו פאולה. אני כיום בת 85. גרנו בבית בינוני, פרטי. שיחקנו ביחד הגויים והיהודים, שיחקנו קלאס, בובות, בגרעיני המשמש (גוגואים) והיה ממש כיף.

אני רוצה לספר על חוויה בלתי נשכחת ברומניה עם משפחתי בילדותי: הייתי ילדה והיו לי הרבה חברות עד גיל גן, ואז עברתי לבית הספר ובגיל 11 פרצה מלחמת עולם השנייה. הגויים לא נתנו לנו ללכת לבית הספר, אז הצטרפתי לפנימייה של בני עקיבא ושם היה נחמד. למדתי שם את הדברים במקום בבית הספר. בפנימייה של בני עקיבא הייתי עד גיל 15. מגיל 15 עד גיל 17 עבדתי במפעל של גרביים, ובגיל 17 בשנת 1951 עלינו כל משפחתי לארץ ישראל. בגיל 19 הכרתי את יחזקאל בישראל, התחתנתי איתו ונהפכתי לחקלאית בבית לחם הגלילית. את משפחתו של יחזקאל לא הכרתי, הוא עלה לבד לישראל מאיטליה. במקרה שלו באו הבריגדה, והעלו את כל הילדים שנשארו מהמלחמה לישראל.

אני ויחזקאל הקמנו משפחה בבית לחם הגלילית. נולדו לי 2 ילדים בבית חולים עפולה ושמם: בלהה ויצחקי. בלהה היא מורה והיא בת 62 ויצחקי חקלאי בן 65. לבלהה נולדו 2 ילדים ושמם: ליאור וענבל. ליאור בן 29 והוא סטודנט. ענבל בת 39 והיא עוסקת בריפוי ועיסוק. ליצחקי נולדו 4 ילדים ושמם: ורד, עמוס, הילה וטלי. ורד בת 41, היא גננת. עמוס הוא רופא בן 36. הילה בת 33 היא רופאה, וטלי בת 30 והיא מורה. נולדו לי נינים רבים ושמות הנינים שלי הם: אורין, נועה, יואב, מעיין, אביגייל, גיא ודניאל.

הזוית האישית

היה לנו ממש כיף לעבוד ביחד, הכרנו יותר טוב אחת את השנייה.

מילון

משםחה מלוכדת
משפחה קרובה ופעילה.

ציטוטים

”חוויה בלתי נשכחת: יום חתונתי“

הקשר הרב דורי