מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת חיי – יגאל ואני

אני ובעלי שההינו בבית ספר דביר
אני ובעלי קיום
הסיפור מספר על איך הוקמה משפחת שחם, בן חמו, חדד

איך היכרנו?
 
מרץ 1965 חג פורים, השתתפתי בהופעה לפני השכבה (הייתי בכיתה ט') והייתי צריכה ללבוש גינס (פעם זה היה בגד שלא לכל אחד היה), לכן יצאתי לחצר בית הספר עם חברתי ציפי פפר שהייתה בשכבה שלי לחפש מישהו/י גבוה/ה רזה שיתאים למידות שלי, כשאנחנו עוקבות אחר התלמידים בחצר תפסו עיני נער גבוה ורזה שבדיוק היה מתאים למידות שלי וציפי חברתי צועקת בשמחה שאותו נער בכיתה שלה ואין בעיה לפנות אליו. ניגשנו אילו הצגתי את עצמי וגם את בקשתי הוא חייך חיוך רחב והבטיח להביא לי למחרת היום את הג'ינס וכך עשה. אחרי ההופעה החזרתי את הג'ינס ובחיוך כובש שאל אותי עם אני מעוניינת להצטרף אליו לחבורה שאילה הוא השתייך, אני באותה תקופה השתייכתי לחבורה אחרת יותר בוגרת (כיתות י'א י'ב) סירבתי בנימוס.
באותה שנה בחג העצמאות היו אירועי רחוב במקום מרכזי ברמת גן שנקרא "אורדע". כשהסתובבתי במקום נתקלתי בחבורה של הנער (יגאל) נעמדתי לידם ועקבתי אחרי ריקודם. מידי פעם היינו נתקלים אחד בשני בחצר בית הספר בידידות. הגיע חג ל"ג בעומר ושוב יגאל ניגש אלי ושאל עם אני רוצה להצטרף למדורה אתו וחברתו הסכמתי, יגאל בא לקחת אותי, הייתה אוירה נעימה ובסוף הערב כשכולם התפזרו. התפלאתי לשמוע שיגאל לא מחזיר אותי הביתה מכיוון שהלך לבת זוג אחרת התברר שהוא הזמין אותי כדי להגדיל את מספר החוגגים במדורה כעסתי מאוד וכנראה גם קנאה מלאה אותי. בהמשך הפכנו לזוג בלינו במסיבות רבנו השלמנו. סימנו את התיכון ויגאל התגייס לצבא והתנדב לצנחנים, לימים הפך מדריך צניחה.
תקופת הצבא הייתה מאוד קשה,פרידות ארוכות יגאל שרת בתעלה תקופה של מכתבים חבילות. בזמן שיגאל שרת בצבא אני למדתי בקורס לשרטוט בניין והתחלתי לעבוד. כשיגאל השתחרר מהצבא הוא הציע לי נישואין עברנו לגור ביחד. כשהייתי בחודש תשעי להריוני פרצה מלחמת יום הכיפורים יגאל התגייס למלואים, וכשהיה במלואים ביתי הבכורה נולדה והחלטנו לקרוא לה מ.י.ה: מלחמת יום הכיפורים, שביתי נולדה יגאל אינו ידע על כך; אבא שלו הגיע לבסיס ובישר לו את הבשורה המשמחת. לאחר המלחמה יגאל התחיל ללמוד באוניברסיטה למודי גאוגרפיה והמזרח התיכון, כשהוא סיים ללמוד ביתי השנייה נולדה אבשיג שמה. כעבור 12 שנה נולד בני הקטן איתמר.
 
מיה התגייסה לצבא ושם הכירה את בעלה אלי בן חמו כיום שניהם בוגרי אוניברסיטה. מיה למדה לימודי חינוך ואלי לומד כיום הנדסת חשמל למיה ואלי יש שתי בנות מקסימות (נכדותיי) ששמן אריאל ואגם. אריאל בת 16 ואגם בת 12. אלי עובד קיום בחברת חשמל ושניהם בעלי גן ששמו בייגלה. אבישג נשואה לדוד חדד הורים לעלמה ותמר לדוד יש מסעדה ובתי קפה בתל אביב אבישג עורכת דין. איתמר לומד משפטים ומנהל עסקים ועובד כשליח במסעדה.
 
לסיכום זאת משפחתי אמפריית שחם, בן חמו וחדד.
 תשע"ו

מילון

גינס
ג'ינס הם מכנסיים העשויים מדנים. במקור היה הג'ינס בגד עבודה והפך פופולרי בקרב בני נוער בתחילת שנות ה-50. מותג הג'ינס הראשון הוא לוי'ס. כיום ג'ינס פופולרי מאוד כלבוש יום-יומי ברחבי העולם וקיים בצורות, בגזרות, בשפשופים ובצבעים שונים.

ציטוטים

”לאהבה אין גבולות“

הקשר הרב דורי