מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת הארץ של סבא אלגלי

שמעון עם סבא וסבתא בפעילות הקשר ברב דורי
שמעון בברית המילה עם סבא וסבתא
סבא אלגלי מסכם את פעילותו בשירות המדינה

אני אלגלי סבא של שמעון ג'רבי, נולדתי בטריפולי, גדלתי במסלתה. עליתי לארץ בגיל 7, הגענו לעתלית ומשם שלחו אותנו לישוב שחר, ומשם לישוב דלתון. שם למדתי את כיתות א׳ – ג׳. משם המשכנו לבית ספר בניהו בכרם בן זימרה עד כתה ח', שם סיימתי את לימודי והתחלתי לעזור לאבי במרעה הכבשים, הכנו טבק וגידלנו ירקות – עגבניות ומלפפונים. היו לי 12 אחים ואני הייתי הבכור, התחתנתי עם אישתי לאה וקיבלנו בית מהסוכנות בדלתון עם משק, יחד גידלנו שמונה ילדים.

שירתי בצבא שלושה חודשים במחנה דורה. עשיתי קורס מרגמות וקיבלתי תעודה. גם השתתפתי במלחמות ששת הימים, יום כיפור, מבצע שלום הגליל ומלחמת לבנון. לאחר מכן התנדבתי לשלוש שנים בצבא. בנוסף הייתי ועד הורים בבית ספר של ילדיי בישוב דלתון, חבר משק וחבר מרכז מפצ"ל, וחבר ועד במושב דלתון. ניהלתי את הישוב והייתי בערך 50 שנה ראש ועד, עבדתי ברמת הגולן והקמתי את אגם קונטרה. עבדתי בסיקול ופינוי וחבר הנהלה וארגון קניות המושבים. ניהלתי מכון תערובת אסם הגליל, הקמתי חברת משאיות הובלה עם האחים אלגלי הובלות בע״מ, והקמנו חברה בשותפות עם אנשים מהישוב. בנוסף, הייתי יושב הראש של ׳חץ ההר׳, גידלתי משק עגלים ולול תרנגלות, ביצים ומטעים של פירות.

עכשיו יצאתי לפנסיה אבל אני ממשיך לטפל במשק ובמטעים כי זה החיים שלנו – חקלאות. אני אוהב את המדינה שלנו ושמח לשרת אותה.

הזוית האישית

הנכד שמעון וסבא אלגלי: החוויה שלנו מהתוכנית שכיף להיות עם הנכדים, ושהנכדים לומדים מעברינו ועל החיים שלנו. זה טוב שהנכדים יכירו טוב כל מה שהסבים והסבות עברו כשהיו ילדים וגדולים, עד שהגיעו להיות הסבים והסבות שלנו.

מילון

סיקול
פינוי שטח מאבנים. (מילוג)

ציטוטים

”מקום מלוכלך- כל מי שנכנס דורך ומלכלך, ומקום נקי - כל מי שנכנס נזהר ושומר“

”אני ממשיך לטפל במשק ובמטעים כי זה החיים שלנו – חקלאות“

הקשר הרב דורי