מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת אדם וחיים

מפגש הסיום בבית האבות
בית האבות נוף טבעון
חייה של צביה

גדלתי בחיפה. למדתי בבית הספר היסודי "הגפן" ואחר כך בתיכון של "זרם העובדים".

כשגדלתי וסיימתי את לימודיי התחלתי לעבוד כמורה לחינוך גופני בבית ספר "רמז" שברחוב מסדה בחיפה ובבית ספר "קריית עמל" בטבעון.

התחתנתי בשנת 1961 בתאריך 14/8.

החלום שלי היה לגדל את ילדיי והחלום התגשם בחופשת פסח 1976 כאשר נולד ילדי הראשון – נועם. במהלך השנים נולד לי ילד נוסף – נמרוד. הם היו חברותיים מאוד לסביבה ולמדו בבית ספר "רימונים" בטבעון. לאחר מכן עברו ללמוד ב"אורט טבעון" שבתקופה זאת עוד לא נקרא כך.

בני הצעיר נמרוד נפטר בשנת 1999 לאחר שנפגע בתאונת פגע וברח. לאחר מותו עבר זמן רב עד שהצלחתי לחזור לחיי השגרה. לפני מותו נמרוד התגייס לצה"ל לסיירת מטכ"ל, שם עשה את שירותו הצבאי. במסגרת השירות הוא השתתף גם באסון צאלים ב'. במהלך הפעילות הוא נפגע, אך זה לא הפריע לו והוא השתקם. הוא המשיך לעבוד בבית לחם הגלילית.

על המצבה של נמרוד כתוב: "אוהב אדם וחיים".

תמונה 1
נמרוד לודמר ז"ל

לאחר מותו החלטתי שאני רוצה להגיע לדיור מוגן ולהיות מוגנת וכך הגעתי לכאן.

כיום, החיים בשבילנו ממשיכים כרגיל. אני עוסקת בדברים שאני אוהבת, אפילו שאני בדיור מוגן, כגון: אמנות, סרטים, הצגות וביקורים אצל חברות ואצל הנכדים, שנותנים לי הרבה אור בחיים.

 הזוית האישית

תלמידים מכיתה ז' מאורט גרינברג שבקריית טבעון, נפגשו עם דיירים בבית האבות נוף טבעון. המפגשים האישיים נערכו בבתי הדיירים, במסגרת תכנית הקשר הרב-דורי ופרויקט מועדון גלישה של אורט.

צביה השתתפה שנה נוספת בתכנית הקשר הרב דורי וסיפרה את סיפור חייה

מילון

סיירת מטכ"ל
יחידת קומנדו של מערך המבצעים המיוחדים תחת אגף המודיעין בצה"ל.

ציטוטים

”החלום שלי היה לגדל את ילדיי“

הקשר הרב דורי