מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבתי לעשיית גבינות

סבא ואני השנה
סבא בגיל בר מצווה
אני מכין גבינות בביתי למשפחתי ולחבריי

שמי אקי, נולדתי בקיבוץ איילת השחר שכידוע יש בו משק חקלאי שמגדלים בו בין שאר הגידולים בקר לחלב. כבר כשהייתי ילד הייתי מסתובב בין ענפי החקלאות. בעיקר אהבתי את משק החלב וייצור מוצרים מן החלב כגון חמאה, שמנת, לבן וגבינות למיניהן. את זה למדתי במחלבה של הקיבוץ, לשם היו מביאים כל בוקר את החלב מחליבת הבוקר של אותו יום ואז היו מפרידים את החלב לשאר המוצרים כמו חמאה, שמנת, לבן ויוגורט. וכתוצאה מכך התפתחה אצלי אהבה גדולה לנושא ייצור הגבינה. לימים, כשבגרתי וסיימתי את שירותי הצבאי והשתתפתי במלחמת ששת הימים, חזרתי לקיבוץ אחרי המלחמה ופניתי לעיסוק אחר לגמרי והוא נהיגת רכב כבד – אוטובוס וטריילר עד צאתי לפנסיה.

אז גמלה בי החלטה להמשיך את מה שאהבתי בילדותי ולעסוק בעשיית גבינות. התחלתי בהשתתפות בקורס ראשוני לייצור גבינות ולאחר שסיימתי את הקורס התחום מאוד מצא חן בעיניי. המשכתי לקורס מתקדם, לאחר שראיתי שאני מרוצה מהתוצרת נסעתי לחוץ לארץ פעמיים לקורסים: פעם אחת לצרפת ובפעם השנייה לאנגליה. תוך כדי הקורס ביקרנו בחוות של איכרים כדי ללמוד את תהליכי הייצור של גבינות מסורתיות, ועל סמך הידע שרכשתי אני מכין גבינות בביתי למשפחתי וחברי. זו אחת האהבות הגדולות שלי היום.

הזוית האישית

סבא אקי: אוהב [עשיית גבינות] ואני חושב שהחוויה של תכנית הקשר הרב דורי הייתה מהנה.

הנכד אלון: זה גרם לי להכיר את סבא שלי יותר.

מילון

מרושל
לא מסודר

חיבוץ
חיבוץ הוא תהליך שבו חלב גולמי או שמנת מעובדים לחמאה. בתהליך זה מטולטל החלב בחזקה עד להפרדת השומנים מהנוזל. ככל הנראה, תהליך זה היה מוכר לאדם עוד מתקופות פרה-היסטוריות והוא אף מוזכר במקרא מספר פעמים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מילדותי אהבתי את משק החלב וייצור מוצרים מן החלב כגון חמאה, שמנת, לבן וגבינות למיניהן“

הקשר הרב דורי