מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה ממבט ראשון

סבא וסבתא אורי ושולה עם טל
לוהנסק מקום הולדתה של סול
סיפור אהבה וחידוש של קשר מתקופת הילדות ועד לנישואים

סיפור אהבה של אורי וסול שור
 
סול מספרת: "נולדתי בשנת 1941 בעיר לוגנסק. עליתי לארץ מרוסיה בשנת 1957,הייתי בת 16.  את בעלי הכרתי לראשונה, שנה לאחר מכן, בשנת 1958 בירושלים. שנינו למדנו יחד באותה הכיתה ובאותו בית הספר. באחד הימים הזמין אורי את חבריי הכיתה למסיבה אצלו בבית כתוצאה מזה התגבשה חבורה שאיתה בילינו, הבילויים היו במסגרת בית הספר ומחוצה לו. בתקופה זו היינו חברים לקבוצה.
כשהתגייסנו בגיל 18 לצבא, נפרדו דרכנו. לאחר שאורי השתחרר הוא עבר לגור בתל אביב ואני נשארתי לגור בבית משפחתי בירושלים. שמונה שנים עברו ובכל אותה תקופה לא התראינו.
 
באחד הימים חבר משותף ששמר על קשר עם אורי, התחתן והזמין את אורי לחתונתו בירושלים. בסיום החתונה קבע אורי לבקר ידידה משותפת שלנו. הביקור כלל גם עבורנו מסע מחודש לאחר שלא התראינו זמן רב מאז שסיימנו את הצבא, נפגשנו שוב.
הביקור הצית את אש האהבה, שישה חודשים היינו חברים עד שהחלטנו להינשא. מאז הקשר לא פסק, הקשר הביא להקמתה של משפחה נפלאה שכוללת את שלושת בנותינו המקסימות ועשרה נכדים שאותם אנו אוהבים עד מאד. הקשר והאהבה לאורך השנים איחדה והביא להקמתו של השבט הנהדר שלנו משפחת שור.  
 
העשרה
לוהנסק: "לוהנסק או לוגנסק (אוקראינית: ????????, רוסית: ???????) היא עיר במזרח אוקראינה, מרכז מחוז לוהנסק. אוכלוסיית העיר מונה 417,990 איש לשנת 2015. העיר נחשבת כעיר תעשייה חשובה במדינה. החל מאפריל 2014 לוהנסק היא עיר הבירה של הרפובליקה העממית של לוהנסק".
 
יהודים בלונסק: "בית הכנסת האחרון בעיר נסגר ב־1935 ומאז נפסקה פעילות הקהילה. החיים היהודיים התחדשו מיד אחרי התפרקות ברית המועצות ב־1990. ב־1992 לקהילה הוחזרו ספרי התורה, שנלקחו בשנות ה־30 על ידי הממשל. בשנת 1998 הרב שלום גופין שליח חב"ד, הגיע לעיר ומונה לרב ראשי. העיר משמשת כמרכז המחוז, שבו קיימות כ־10 קהילות יהודיות (האגודות באיגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים)". ויקיפדיה
תשע"ו

מילון

ירושלים
עיר הבירה של ישראל העיר הגדולה ביותר בה יש את מוסדות הממשל מקודשת לכל הדתות

לוהנסק
לוהנסק או לוגנסק (אוקראינית: ????????, רוסית: ???????) היא עיר במזרח אוקראינה, מרכז מחוז לוהנסק. אוכלוסיית העיר מונה 417,990 איש לשנת 2015. העיר נחשבת כעיר תעשייה חשובה במדינה. החל מאפריל 2014 לוהנסק היא עיר הבירה של הרפובליקה העממית של לוהנסק.

ציטוטים

”אהבה תמיד מנצחת“

הקשר הרב דורי