מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה מכפר הס

שנינו מאוד אוהבים לבקר במוזאונים ביחד
אין אהבה כזו, מריחים דרך התמונה את האושר
כולנו

סבתא סילקה שלי נולדה בתל אביב בבית חולים הדסה בשנת 1948, ישר לזרועות עצמאות ישראל.

תמונה 1

סבתא והורייה

תמונה 2

סבתא סילקה בת 2 ביום העצמאות 1950. בת לדבורה נצר למגורשי ספרד וברוך-יחזקאל עצמון שאיבד את כל משפחתו בשואה ז"ל. סבתא וסבא חיו, עבדו וגידלו את משפחתם, יריב, מעין, ואת אבי רונן, בכפר הס. סבתא סילקה, התאלמנה מסבא מושיק האהוב בשנת 2012.

תמונה 3

סבתא מספרת שהחיים בכפר הס היו מעניינים מרגשים, חיים של התחלות מיוחדות. גידלנו בתחילת הדרך תותי שדה ובהמשך הדרך פרחי ציפורן בקנה מידה גדול לייצוא, בהצלחה רבה. גדלה המשפחה ונולד יריב הבן הבכור למשפחת ארז (1971). תוך כדי מלחמת יום הכיפורים שבה סבא מוישיק השתתף והיה בסיני, במהלך שישה חודשים, בהם סבתא סילקה הייתה בהריון ובכל זאת עבדה קשה במשק. תוך כדי, נולדה מעין (1974). החיים מעניינים תמיד לאנשים נחושים וחרוצים כך בנינו  משק לתפארת בעבודת כפיים קשה ובשמחה רבה.

בשנת 1978 נולד רונן הבן הצעיר במשפחת ארז. שהוא הקשר שלנו לכל הסיפור והוא אבא של נכדי אריאל. אבא בן אדם מושלם וכיפי הוא עוסק במוזיקה אלקטרונית שמעניינית ומשמחת. אני אריאל נולדתי בסן סבסטיאן שבספרד בשנת 2007. בן למריאנה ילידת בואנוס איירס, ארגנטינה, ולרונן ארז מכפר הס, ישראל. אח לניקול היום בת 19, סטודנטית למשפטים בספרד, אחות נהדרת.

תמונה 4
תמונה 5

את שנותיי הראשונות גדלתי בספרד שם במדריד נולד אחי איתן.

תמונה 6

כשהייתי בן 5 עלינו כל המשפחה (המצומצמת) לישראל ישר לכפר הס שהוא ביתי עד היום. אני אוהב ללכת עם סבתא למקומות מיוחדים כגון: מוזיאון רבין ולגן החיות התנכ"י

תמונה 7

לשדה בוקר

תמונה 8

סבתא ואני שוחחנו בנינו בקשר לעבודה זו, ובהסכמת סבתא  שהיו לה רעיונות מלאים כרימון… החלטנו שהנושא שאהוב עלי יסופר. זוהי כפר הס המקום שבו נולד אבא שלי ואנחנו עכשיו גרים בו, הזיכרון הראשון שלי מכפר הס הוא הצבע הירוק שהיה, מלווה באור ובריח פריחה, בעיקר של הפרדסים.

במהלך השנים הכרתי את כל המושב בזכות המשפחה. התקבלנו על ידי כולם באהבה גדולה וכך זה ממשיך עד היום. בהמשך הבנתי שהמשפחות בכפר הס משולבות בזיכרונות משותפים וכך קרה שפגשתי חברים במושב שהורים שלהם למדו עם אבא שלי. והסבים שלהם "בילו" עם סבתא וסבא שלי. למרבה הפלא חברי הטוב אורי ביותר הוא בנו של יונתן חברו ובן כיתה של דודי יריב. אפשר בלי סוף בכפר הס לרקום חוטי חיים מקשרים ויפים.

היום אני כמעט בן 12 חי את החיים שלי בכפר הס עטוף בפרחים דשאים ועצים איתן אחי הצעיר הוא בן 10 והוא חובב כדורגל חלוץ מספר אחד ואח מספר אחד הוא שובב. אנחנו רבים ואז משלימים ויום אחד סבתא הביאה ספר ששמו "אבל הוא התחיל" והבנו שככה זה אצל כל אחים רבים משלימים ומתחבקים.

כל המשפחה שלנו אוהבת גדולה של בעליי חיים בחצר שלנו ומסביב לה חיים חיות "המחמד" שלי 4 כלבים 4 חתולות. את הכלבה הראשונה שלי פיאונה קיבלתי בגיל שנתיים בספרד ולא ויתרנו ועשינו לה "עליה"

תמונה 9

יש את ליאו הכלב גדול (היחיד שסבתא מגיע אלינו הוא קופץ עליה) פרוותי ומחונך.

תמונה 10

ויש את רמבו הוא "פושטק" אנרגטי והוא דומה לפרה בצבעיו לבן עם כתמים שחורים.

תמונה 11

ואחרון חביב באז הוא כלב רגוע ושובב אך הוא שובר הכל.

תמונה 12

בנוסף יש לי ארבע חתולות שנולדו בביתי: גרייסי, גוליאן+גוליאן ואת מיאו מיאו.

תמונה 13

תמונה 14
תמונה 15

אני רוצה להוסיף באהבה רבה את בני משפחתי הקרובה בישראל: יריב הבן הבכור אשתו לילך ובני דודי היקרים והאהובים: נדב בן דוד חכם ונותן השראה הוא בן 18 וחצי תחביבו כל עולם המחשבים, פיסיקה, כימיה ומתמטיקה. טל  בת 17 בת דוד מצחיקה, זורמת תלמידה מוכשרת באקדמיה למוזיקה גרים ברעננה. מעין שהיא אחות של אבא, גרה עם פרדריק (ריק) במדריד ספרד. להם שני בנים.

שני בני דודי הם: דניאל, בן 17 סופר מוכשר בכדורגל ומשחק בקבוצת נוער בליגה גבוהה. תלמיד כתה יב'. גע-אל בן 14 בחור מצחיק, מלא הומור כיף להיות אתו ולשוחח איתו. וכאן אנו מסיימים באהבה… עם התמליל המקורי של חגיגות היובל של ביתי כפר הס

תמונה 16

ועוד קצת תמונות משלנו…

תמונה 17
תמונה 18
תמונה 19
תמונה 20

תמונה 21
תמונה 22

שתי הסבתות שלי

קישור למצגת שלנו באתר בית ספר "בין ההדרים"

הזוית האישית

אריאל: כיף ומסקרן.

סילקה: רגעי חיבור מיוחדים לנו שגרמו לי אשר, סילקה.

מילון

" אני גאה בך "
אתה עבורי כל כך הרבה תחושות ומילים שספר שלם לא יצליח למלאן

ציטוטים

”שהאהבה חזקה מכל מכשול בדרך בחיים.“

הקשר הרב דורי