מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה וגעגוע לאימא

אליאב וסבתא זהבה בטיול לבית התפוצות
אנחנו בתכנית הקשר הרב דורי
סבתא זהבה מספרת על אימא שלה רחל גוהר עלפי

שמי זהבה אביגדור, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי לספר לנכדי אליאב על אימא שלי ז"ל, סבתא רבתא שלו.

נולדתי בחג חנוכה. בכל חג חנוכה אני מכינה סופגניות וסחלב חם לכבוד היום הולדת וזהו אצלי מנהג קבוע. המשפחה שלי היא כל עולמי.

סבתא רבתא – רחל גוהר עלפי ז"ל

תמונה 1
לאימא שלי קראו רחל גוהר עלפי. היא נולדה בשנת 1930 ועלתה לארץ ישראל בגיל 20 מארץ פרס למחנה עולים בפרדס חנה. היא הגיעה לבדה ושם במחנה הכירה את בעלה לעתיד שהוא עלה מעירק. היא שמחה שאבי היה גר בירושלים קרוב לדוד המלך. היא הייתה יושבת בשוק "מחנה יהודה" מורטת נוצות לעופות אחרי ששחטו אותם. ככה היה נהוג אז. זו הייתה עבודתה.

אמי נפטרה בשנת 2007 שהיא הייתה בגיל 76 לאחר שהתמודדה במחלה קשה. היא נפטרה חודש לפני שנולד הנכד שלי אליאב. הייתי מאוד קשורה לאימא שלי. במשך השנה הראשונה חלמתי עליה יום יום ובבוקר הייתה אכזבה שזה רק חלום.

אשתף תמונות מתוך האלבום המעוצב שהכנתי לאחר מותה של אמי ובו נמצאים תמונות מחייה של סבתא, תעודות ועבודות יצירה שהיא הכינה. ובנוסף, מכתבים של אהבה וגעגועים אליה.

הזוית האישית

זהבה אביגדור: אני מאוד קשורה לנכד שלי אליאב. המפגשים גרמו לנו להתקרב יותר. אהבתי שאליאב התעניין בסיפורים האישיים שלי ושאל שאלות ואפילו היה לו מאוד חשוב לשאול את השאלה האם שמחתי שהוא נולד בדיוק שאמי נפטרה וכמובן שהתשובה הייתה כן אחד גדול הוא ממלא אותי באושר בשמחה ובגאווה. אליאב מרגש אותי כל פעם מחדש ואני נהנית אתו כל הזמן.

אליאב: אני אוהב את סבתא שלי מאוד. היא מפנקת אותי ואת כל ילדיה ונכדיה ותמיד דואגת לכולם גם כשאין לה זמן היא מפנה את זמנה כדי להיות אתנו ולתת מענה לכל דבר ועניין. כמו בשמה יש לה לב זהב. אני קשור לסבתא שלי מאוד וגם לסבא רפי שאתו אני אוהב לראות משחקי כדורגל.

מילון

"חייתי"
חיים שלי

ציטוטים

”שתמיד נהיה שבט אחים גם יחד שנשמור על אחדות המשפחה“

הקשר הרב דורי