מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה גורלית

עליזה עם יאיר בתכנית מגשימים
עליזה אדוק ביום נישואיה
האם אהבה היא גורל?

עליזה אדוק נולדה בתאריך 09/10/1951 בטורקיה בעיר איסטנבול. היא עלתה לארץ ישראל בשנת 1965.

עלייה לארץ

קוראים לי עליזה ועליתי לארץ בשנת 1965. תהליך העלייה היה קשה מאוד והתקשיתי להשתלב בארץ בזמן הזה. כשאתה עולה חדש, אין לך את השפה העברית, קשה לך להתמודד עם לימודים בשפה שאינך מכיר. למדתי בתיכון 3 שנים. בתקופתי התיכון היה משימה קשה מאוד במיוחד לאור הקושי שלי עם השפה העברית, ולכן הפסקתי ללמוד בכיתה י'. למזלי מצאתי עבודה ב"אלתא", שעבדתי בה 20 שנה. שם הכרתי את בעלי, ובזכות העבודה הזו השתנו חיי לחלוטין – שיפרתי את אורח החיים שלי , הקמתי משפחה ואפילו עבדתי בעבודה מכניסה. נולדו לי ולבעלי שלושה ילדים. מהרגע שעליתי לארץ הקפדתי לעבוד, תמיד הייתי אישה עובדת ועבדתי עד לגיל פרישה. העבודה שינתה את חיי-הכרתי שם את בעלי.

האם אהבה היא גורל?

את בעלי הכרתי דרך חברה, שחברה זו הייתה שכנה שלי. שבת אחד היא הזמינה אותי ללכת לים, ולאחר מכן הלכנו לבית שלה לארוחת צהריים. בבית היו זוג מבוגרים, ואני הייתי עדיין בחורה צעירה, בסביבות גיל 25.

לאחר כחודשיים, הבחורה, ליליאן, רצתה להכיר לי איזה שהוא בחור. הבחור היה תל-אביבי, ואני הייתי אשדודית. אני הייתי בתקופה קשה מאוד בחיי כיוון שהורי היו חולים מאוד טיפלתי בהם מהבוקר עד הלילה ולכן סירבתי להצעתה של ליליאן. אך כעבור זמן מה היא הצליחה לשכנע אותי וביקשה שאבוא אליה הביתה כדי להתקשר (היה אז רק טלפון קווי) ותאם איתו פגישה ראשונה . לכן, הגעתי לבית שלה בכדי לתאם פגישה עם הבחור.

אלברט, בחור אחר שהיה אצל ליליאן באותו הזמן שקבעתי פגישה עם הבחור שהייתי אמורה להיפגש איתו בתל-אביב, לא הפסיק להסתכל עלי במשך כל זמן שהייתי אצל ליליאן. כאשר סיימתי את השיחה, הוא אמר לי: "בשביל מה את צריכה לנסוע עד תל-אביב בשביל להכיר בחור, כשאני פה?" הוא ממשיך ואומר "הבנתי שאת הולכת להכיר איזה בחור בתל-אביב. אני פה, ואם כבר, אני רוצה להכיר אותך." אני עניתי לו: "אני כבר קבעתי פגישה עכשיו, לכן אני לא יכולה לבטל." אמרתי לו את זה מתוך נימוס, כשקובעים פגישה חייבים להגיע עליה , והרי כבר קבעתי עם הבחור השני. השיחה הסתיימה כאן. הלכתי להיפגש עם הבחור בתל-אביב, אך הוא לא מצא חן בעיני, ולכן לא המשכתי להיפגש איתו.

כעבור כמה ימים, אני מקבלת שיחת טלפון מאלברט. אני ידעתי שזה אלברט, אך אמרתי לו את השם של הבחור השני בכוונה כי רציתי לעבוד עליו! מה פתאום הוא מתקשר אליי? הוא רצה לדעת על כל פרטי הפגישה של עם הבחור השני! לאחר שאמר לי שזה בעצם אלברט שמדבר, עשיתי את עצמי כאילו לא ידעתי. אני אמרתי, אחרי שהוא שאל על הפגישה, שלא הסתדר עם הבחור הקודם.

אלברט התחיל צעד צעד להתקרב אלי. טלפון, ועוד טלפון, עד שכבר הגיע לבית שלי לבקר אותי, למרות ששלחתי אותו לדרכו הרבה פעמים בצורות שונות. לא היינו יוצאים הרבה בגלל שהוא היה באבל על אמו.

לאחר כחודשיים שהתחלנו לצאת, ליליאן ואני נפגשנו, והיא אמרה לנו: "את זוכרת כשהיית אצלי והיה איזה זוג מבוגרים בבית?"

"כן"

"אז אמו של אלברט אמרה שהיא רצתה אותך בשביל הבן שלה."

אני ואלברט יצאנו כחצי שנה, ולאחר מכן כבר קבענו להתחתן. אני הצעתי לאלברט נישואין למרות שזה היה מאוד לא נהוג באותה התקופה , ממתי בחורה מציעה לבחור להתחתן ? אבל אני רציתי להיות מקורית ולהציע לו , וזה בדיוק מה שעשיתי .

במשך כל התקופה בה יצאתי עם אלברט לא הכרתי את אימו . לשמחתי , היא אהבה אותי מהרגע הראשון , פני שהכרתי את הבן שלה ובמשך כל שנות נישואיי היינו בקשר מצויין. מבחינתי סיפור האהבה שלי לאלברט הינו גורל , הגורל הפגיש בינינו ועד היום אנו ביחד.

נולדו לנו שלושה ילדים מקסימים עם חמישה נכדים, וחיינו חיים באושר ועושר עד היום הזה.

העשרה

אלתא: "אלתא מערכות בע"מ היא חברה בת של התעשייה האווירית לישראל, ואחת החברות המובילות בעולם במערכות אלקטרוניות צבאיות בתחום המכ"ם, התקשורת והלוחמה האלקטרונית. השם אלת"א הוא ראשי תיבות של "אלקטרוניקה תעשייה אווירית". אלתא ממוקמת בעיר אשדוד מזרחית לרובע ג' וכוללת חמישה מפעלים".

2015 – תשע"ה

מילון

אלתא
אלתא מערכות בע"מ היא חברה בת של התעשייה האווירית לישראל, ואחת החברות המובילות בעולם במערכות אלקטרוניות צבאיות בתחום המכ"ם, התקשורת והלוחמה האלקטרונית. השם אלת"א הוא ראשי תיבות של "אלקטרוניקה תעשייה אווירית". אלתא ממוקמת בעיר אשדוד מזרחית לרובע ג' וכוללת חמישה מפעלים.

ציטוטים

”מהרגע שעליתי לארץ הקפדתי לעבוד, תמיד הייתי אישה עובדת ועבדתי עד לגיל פרישה“

הקשר הרב דורי