מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"אהבה בשבילי זה עולם שלם"

חבובה ובר במפגש מרגש
משפחתה של עדה, משפחה לתפארת
עדה חבובה, ילידת סוריה, אישה נעימה וחמה. התחתנה בגיל 16 ויש לה שמונה נכדים אהובים

שמי עדה חבובה, נולדתי בשנת 1932 בסוריה, גדלתי בסוריה, במשפחה טובה. מקור משפחתי מספרד. באוקטובר 1945 עליתי לארץ, כשהייתי בת 13. באותה שנה עדיין לא הייתה מדינת ישראל. מדינת ישראל הוקמה רק בשנת 1948. היה לי טוב עם האחים שלי וכל המשפחה, גרנו במושב ברעננה, ברחתי משם אחרי חודש ואז הגיעו ההורים שלי ואחר כך האחים.

משפחה לתפארת, משפחתה של עדה

תמונה 1

בילדותי שיחקתי בבובות, קלפים, קלאס עם חברות בחצר וחבל. טיפלתי בארץ באנשים ומכיוון ששברתי את הרגל, לקחו אותי על הגב עד הקיבוץ שגרתי בו, שם עבדתי בחצר ומכרתי דגים לאנשים. הייתי נוער עובד  ובנוסף, למדתי לימודי ערב. אני זוכרת אירוע עצוב שחקוק בלבי עד היום, אירוע בו האחים שלי התחבאו בשורש של העץ 24 שעות ובסוף כמה אנשים לקחו אותם לקיבוץ. הביאו אותה לכמה אנשים, הם ניצלו אותי וברחתי מהם.

כשהכרתי את בעלי הוא היה מנהל בנק לאומי. התחתנו כשהייתי בת 16 ויש לנו ילדים ושמונה נכדים. אהבה בשבילי זה עולם שלם, אהבת הילדים, אהבת המשפחה, אהבת בעלי שהיה"

אהבה פורחת, עדה ובעלה

תמונה 2

כיום עדה מתגוררת בשכונת נו"ש, היא  אישה פעילה, מגיעה למועדון במרכז היום של הבית האבות הספרדי שבחיפה, משוחחת עם אנשים, שומעת ונשמעת ונהנית מכל רגע בחיים. המועדון מציע למבוגרים שפוקדים אותו פעילויות מגוונות, הרצאות, חוגים ומפגשים אנושיים המותאמים לצרכים של הגיל השלישי.

הזוית האישית

בר: כשפגשתי לראשונה את עדה התרשמתי מיד שעומדת לפניי אישה חביבה מאוד, נעימה לבריות, עם ניסיון חיים והרבה אהבה בעיניים. המפגשים עמה היו מרגשים בכל פעם מחדש והרגשתי כי התחושות היו הדדיות. אני מאחלת לעדה המשך אהבה למשפחה והנאה מהחיים.

עדה חבובה, מבית האבות הספרדי חיפה, השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמידה בר אשכנזי מכיתה ז'3 מנהיגות, בית הספר עירוני ג' חיפה. ניתן לשמוע מעט מדבריה של עדה חבובה בסרטון הבא.

מילון

הכרזת העצמאות
הכרזת העצמאות של מדינת ישראל התקיימה ביום שישי, ה' באייר ה'תש"ח, 14 במאי 1948 בעיר תל אביב, בבית דיזנגוף שבשדרות רוטשילד 16. בטקס, שהתקיים בהתאם להחלטת מנהלת העם כשמונה שעות לפני סיום המנדט הבריטי בהתאם להחלטת החלוקה של עצרת האו"ם מכ"ט בנובמבר 1947, הכריז יושב ראש מנהלת העם דוד בן-גוריון על הקמת מדינת ישראל ונחתמה מגילת העצמאות. מאז חוגגת מדינת ישראל מדי שנה בתאריך זה את יום העצמאות (ויקיפדיה).

ציטוטים

” "אהבה בשבילי זה עולם שלם, אהבת הילדים, אהבת המשפחה, אהבת בעלי שהיה..."“

הקשר הרב דורי