מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אברהם איבשקובסקי

אברהם ואסף בתחילת התוכנית
אברהם בן שנה
עיקר הסיפור הוא החיבור לחקלאות ולארץ

חיבורי לחקלאות

הוריי עלו לישראל בשנת 1924. אמי הגיעה עם אבא ושישה ילדים והתיישבו בתל אביב. אבי הגיע לארץ והיה ממייסדי בית אלפא, אחותו הגדולה הגיעה בשנת 1919 ואחותו הצעירה יותר הגיעה בשנת 1930.

עבודה במשק

תמונה 1

 

בשנת 1934, אבי עזב את הקיבוץ עקב מחלוקות פוליטיות ועבר לתל אביב, שם עבד בנמל יפו. הוריי התחתנו ב- 1935 ואחי נולד ב- 1936. אז הוריי עברו לתל מונד ורכשו נחלה בכפר נטר מאגודת קרל נטר שמקורה בצרפת. אבי היה נוסע מתל מונד לכפר נטר עם סוס ועגלה לבנות את המשק. ב- 1939, הוקם כפר נטר ואז הוריי התחילו לבנות את ביתם ומכרו את הבית בתל מונד והתחילו לגדל ירקות ופירות ועוד

אני 

תמונה 2

 

אני נולדתי בבילינסון, גדלתי במשק שהיה בו לול עופות בחצר. היו עופות שונים ברווזים,ברבורים ושובך יונים שאני טיפלתי בו. בילדותי מהר מאוד התחלתי לעזור במשק ולשחק עם חברים מהכפר. משחק הכדור שאני אהבתי בזמנו היה מחניים.

בגיל המתאים הלכנו לתנועת "הנוער העובד". למדנו בבית ספר אזורי בבית יהושע ולאחר מכן לתיכון חקלאי-אזורי.

בגיל 18, התגייסתי לנחל המוצנח ובשנת 1965, השתחררתי והשתלבתי במערך המילואים בצנחנים, איתם השתתפתי במלחמות מ- 1965 ועד אחרי מלחמת שלום הגליל. כל אותה תקופה, עבדתי והשתלמתי בחקלאות ובמינהל ציבורי. ניהלתי את האגודה החקלאית מספר שנים. העבודה כללה לפקח על החקלאות בבית יהושע וכפר נטר.

אני כיום

תמונה 3

 

בשנת 1977, התחתנתי עם יוכי בנתניה. הכרנו גם בנתניה וכמה חברים שידכו בינינו ובזכותם אנו ביחד. במשק נולדו לנו 3 בנות: שהם, דנה וחני.

 

הזוית האישית

אברהם: התוכנית לדעתי חשובה לדורות הבאים. נהניתי מאוד מהאנשים שאיתם הייתי ונהניתי מכל רגע. למדתי על הנכד שלי דברים חדשים, מאז שהצטרפתי לתוכנית ואני נהנה מכל רגע שלי איתו. בעזרת תוכנית זו הצלחתי להעביר את המידע שלי לנכדי.

אסף: נהניתי מכל רגע נתון בתוכנית זו ולמדתי על המון דברים חדשים על סבא שלי. נהניתי מכל רגע עם סבא שלי.

מילון

מספוא
מזון לבעלי חיים

ציטוטים

”בגלל הראש, כל הגוף סובל“

הקשר הרב דורי