מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אבן טורמלין קוורץ – שמרה עלי

איתי חכמון ואוהד שלום עם יעקב
אבני הטורמלין קוורץ
היא נותנת הגנה, מסייעת לאיזון המחשבתי ולנטרול הרגלי מחשבה שליליים

שמי יעקב, ישראל ורקר, נולדתי בשנת 1931 בעיר ירושלים, ארץ ישראל, אני ירושלמי דור חמישי בארץ. אבי אף הוא נולד בירושלים שבישראל ואימי נולדה בקליבלנד שבאמריקה.

אני רוצה לספר על חפץ מיוחד שמלווה אותי כל השנים – אבן טורמלין קוורץ, זו אבן, שבין סגולותיה היא נותנת הגנה, מסייעת לאיזון המחשבתי ולנטרול הרגלי מחשבה שליליים. טובה לסילוק פחדים , מסייעת להקרין סמכותיות. אבנים מיוחדות אלה, הם אבנים שהיו באדמה שנים רבות צברו כוח מהטבע כמו אבני קוורץ, ובעיקר יהלומים ואבני חן. לכהן הגדול בימי בית המקדש היו אבני החושן אחת מאבני החושן, היתה היהלום. שתים עשרה אבנים יקרות יש להן משמעות, לכל אבן הייתה משמעות של כוח עוצמה וסמכותיות.

במהלך מלחמת יום כיפור, בה השתתפתי, קניתי את אבן הטורמלין קוורץ, אני מאמין שאבן זו על סגולותיה שמרה עלי ויצאתי ממלחמת יום הכיפורים בשלום. מלחמת יום כיפור הייתה מלחמה קשה ומלווה בהרבה פחדים. כל אחד חיפש משהו להיאחז בו כהגנה אישית וביטחון אישי.

"מלחמת יום הכיפורים ,"מלחמת אוקטובר" פרצה ביום הכיפורים, 6 באוקטובר 1973 בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד ל-24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד ה-26 בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן" ( ויקיפדיה)

במלחמה זו איבדתי חברים רבים זיכרונם לברכה , היו לנו אבדות רבות. אני עברתי את המלחמה בשלום. ברור היה לכולם שצה"ל הוא צבא חזק ונחשב לאחד הצבאות החזקים והמתוחכמים ביותר. כיום אנחנו מאוימים על ידי אירן, המפתחת פצצה גרעינית ועל ישראל להיות מוכנה להשמיד את האמצעים להכנת פצצה גרעינית של אירן, ואני משוכנע שיש לנו את כל האמצעים המתוחכמים ביותר כדי להשמיד את כל המתקנים שבהם אירן פועלת כדי להגיע לפצצה גרעינית.

עם ישראל סבל קשות במלחמת העולם השנייה שלאחריה הוקמה המדינה כבית יהודי לעם ישראל, יהודי, דמוקרטי, וצבא חזק ומתוחכם. ראש הממשלה השרים וחברי הכנסת עושים היום כמיטב יכולתם לפעול כדי להגן על המדינה.

אבן זו ששמרה עלי עד היום. נתתי במתנה אבן זו לכל ילדי ונכדי אבנים דומות שנמצאים מתחת לכר עליו מונח הראש.

תמונה 1

יעקב השתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר עתיד ברמת גן, ( 2014)

תמונה 2

במסגרת המפגשים שמעו התלמידים את סיפורי מורשתו. התלמידים איתי ואוהד, מספרים על יעקב, היום הוא אזרח ותיק, שנהנה ובשעות הפנאי, אוהב לכתוב, יעקב כותב את ספרו השלישי של חייו וחיי משפחתו, יעקב פעיל למען הציבור והיה בין מקימי ארגון העצמאים. יעקב, השתתף בארגון לח"י (לוחמי חרות ישראל) והיה בין מדביקי כרוזים במחתרת., ואנחנו גאים ששמענו את סיפוריו ולמדנו ממנו רבות.

מילון

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים ,"מלחמת אוקטובר" פרצה ביום הכיפורים, 6 באוקטובר 1973 בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד ל-24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד ה-26 בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.

ציטוטים

”אבן זו ששמרה עלי עד היום. נתתי במתנה אבן זו לכל ילדי ונכדי“

הקשר הרב דורי