מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אבי היה הגיבור שלי

אני וסבא שלי במפגש השני
במסגרת סיור בבית התפוצות
הסיפור על סבא רבא שלי

שמי איה, אני מתעדת את סבא שלי במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

סבא שלי עלה לישראל מטוניס בשנת 1954 בגיל 3. לאחר העלייה הוא ומשפחתו גרו במעברה, עד שבנו להם בתים במושב שלווה, שם בגיל 7  עזר להורים שלו במשק.

סבא מספר: "בילדותי אני זוכר בטוניס את חוף הים במלטה ואת הלונה פארק. אני והאחים שלי, כל פעם שהיינו נוסעים לשם היינו משתוללים ושמחים. אבא שלי עבד בתור נגר, אימא שלי עבדה בנשק. בית הספר שלמדתי בו ביסודי היה בית ספר אבן שמואל ממלכתי דתי, בית הספר שלמדתי בו בתיכון היה מרכז שפירא.

גלגולו של חפץ

יש לי חפץ  שעבר מדור לדור שהוא מקדחה ידנית, שאבא שלי קיבל אותה מאבא שלו, השתמש בה כפי שאביו השתמש בה.. ואחרי זה הוריש לי אותה.

הגיבור שלי הוא אבי. אני זוכר שאבי היה איש טוב, אשר עזר לכל מי שהיה צריך ללא תמורה. כאמור, מקצועו של אבי היה נגר והוא היה מנהל עבודה בחברת "אשטרום" וגם "בסולל לבונה". אבי בנה את נמל אשדוד, את נמל אילת והוא בנה כמות גדולה של בתים בדימונה בכפר "ירוחם". אבי היה חוזר כל סוף שבוע הביתה עם הרבה מצב רוח ומתנות לילדים ולנכדים. הוא היה שחיין מעולה, לימד המון אנשים לשחות וכן הציל אנשים.

בשנת 1975 נהרג אבי בתאונת דרכים. הוא ניסה לחצות את הכביש כדי להגיע לתחנת האוטובוס לפני החשיכה. זה היה ביום חנוכה הראשון ואבי רצה להספיק להגיע להדלקת הנר הראשון לפני החשיכה. בזמן שחצה את הכביש פגע בו טנדר. אבי הגיע לבית החולים במצב קשה וכשהגענו לשם אני והמשפחה שלי, הרופאים הודיעו לנו על מותו.

אבי היה איש מסור לילדים ולאשתו ובעל מוסר עבודה גבוה. למדתי מאבי הרבה דברים: למדתי איך זה להיות אבא טוב לילדים שלו, ומזה להיות סבא טוב לנכדים.

הזוית האישית

איה: נהנתי מהמפגשים עם סבא וכן ללמוד על סבי דברים חדשים שלא ידעתי עליו.

מילון

מעברה
מַעְבָּרָה, או בשם הרשמי "יישוב קליטה", היו יישובים זמניים, אשר התקיימו במדינת ישראל בשנות ה-50. המעברות הוקמו לרוב בשולי יישובים ותיקים או ביישובים ערביים נטושים, כדי לספק דיור לעולים שהגיעו בגל העלייה הגדול שלאחר קום המדינה.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבי בנה את נמל אשדוד, את נמל אילת וכמות גדולה של בתים בדימונה “

הקשר הרב דורי