מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שנאה שהפכה לאהבה

נועה נוועם ועליזה במהלך העבודה המשותפת
עליזה בביקור בבית התפוצות
איך הפך מקצוע ההיסטוריה משנוא לאהוב

שמי עליזה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב-דורי. הסיפור שחיברתי קשור לאהתיה ללימודי היסטוריה אשר התפתחה עם השנים והנסיון, הנה כך:

״שוב היא ירקה על המחברת שלי״ אני מסננת מבין שיניי ורוטנת על חנה בן שחר. חנה המחנכת והמורה להיסטוריה שלי בבית הספר התיכון בחיפה, היתה מדברת ושולחת גושים לבנים של רוק אל תלמידים שישבו בספסל הראשון של הטור. זה כל מה שאני זוכרת משיעורי ההיסטוריה לפני 60 שנה. לימים הפכתי אני להיות מורה בבית הספר היסודי הממלכתי שבכנען. לימדתי את כל המקצועות. חברתי, אשר לימדה בכיתה המקבילה, באה אלי יום אחד בהצעה מפתה: ״כל אחת מאיתנו תלמד מקצוע אחד בשתי כיתות מקבילות, דהיינו היא תלמד גיאוגרפיה ואני אלמד היסטוריה. כך יהיה לכל אחת מאיתנו להכין בבית מקצוע אחד פחות.״  ההצעה מפתה לכל הדעות, אבל מה עושים כאשר ההיסטוריה מקצוע לא אהוב עלי?

לבסוף הסכמתי להצעתה של חברתי. בלילות נרדמתי מעל ספרי ההיסטוריה. השלמתי את הקריאה והלימוד בשעות הבוקר המוקדמות. הייתי משכימה לקום בסביבות השעה 4:00 בבוקר ומכינה את עצמי לקראת שיעורי ההיסטוריה בבית הספר. ככל שהתעמקתי יותר בחומר הלימוד, כך אהבתי יותר את הנושא. ככל שקראתי יותר, גבר בי הלהט לדעת ולחקור יותר בענין. מטרתי היתה להנחיל אהבתי זו לתלמידיי ויותר מכל השתדלתי להעביר להם את שיעורי ההיסטוריה בצורה עד כמה שיותר מעניינת ומושכת. אחרי מספר שנים עברתי ללמד בחטיבת הביניים. שם לימדתי רק היסטוריה והפכתי להיות לרכזת מקצוע ההיסטוריה בבית הספר.

כיום אני גמלאית של משרד החינוך. יותר מכל אני אוהבת לקרוא ולהעשיר את הידע שלי בהיסטוריה, במיוחד של עם ישראל. אני אוהבת לטייל בארץ לשמוע ולהשמיע הסברים על אתרים הקשורים בעברה של ארצנו ועמנו. ילדי ונכדי למדו לאהוב את הסיפורים המרתקים הקשורים בעם ישראל ובכך אני חשה שסגרתי את המעגל.

עליזה תרמה סיפור נוסף לתכנית הקשר הרב דורי, לקריאתו לחצו כאן

המקור שחיברה עליזה

תמונה 1

הזוית האישית

התלמידה נועה: החוויה שלי זה שלמדתי הרבה על העבר ואם היה אפשר הייתי ממשיכה עם זה עוד הרבה.

מילון

אוטרכט
אוטרכט (בהולנדית: Utrecht) היא העיר הרביעית בגודלה בהולנד עם אוכלוסייה של כ-330.000 איש. העיר נמצאת דרומית לאמסטרדם מרחק של כחצי שעה נסיעה ברכבת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל דבר ששונאים אפשר להפוך לאהוב“

הקשר הרב דורי