מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פריצת הדרך של סבא ולדימיר

אני עם התמונה האהובה ביותר של סבא
סבא בהופעה ברוסיה בשנות השבעים.
סיפורו של סבא ולדימיר חלמסקי

שמי עדי חלמסקי ואני בחרתי לתעד בתכנית את סיפורו של סבי ז"ל. סבי, ולדימיר חלמסקי נולד בשנת 1946 בקייב למשפחת רופאים.

פריצת הדרך הראשונה של סבא הייתה בכך שהוא היה הראשון במשפחתו שהלך ללמוד משחק ולא רפואה כמו ההורים שלו וחלם על עתיד גדול וזוהר במשחק. לאחר סיום לימודי המשחק, סבא עבר למוסקבה והחל להופיע בכל רחבי ברית המועצות ואף מחוץ לגבולותיה. סבא זכה בעבור תרומתו התרבותית לברית המועצות בעיטור הכבוד שהוענק לו ע"י הנשיא מיכאיל גורבצ'וב. זה נחשב להישג גדול עבור שחקן.

עם עלייתו ארצה סבא שוב היה פורץ דרך בכך שהשתלב ברדיו "קול ישראל" ובמהלך מלחמת המפרץ הראשונה היה הקריין ברוסית שהנחה בעת מתקפות הטילים את העולים החדשים מברית המועצות לשעבר.

סבא בהיותו שחקן, היה בין מקימי תיאטרון גשר ושיחק בו 18 תפקידים מגוונים במהלך כ- 20 שנה. בהמשך שיחק גם בתיאטרון בית לסין.

%d7%a1%d7%91%d7%903

במקביל לקריירת המשחק בתאטרון, סבא היה עיתונאי עצמאי וכתב מאמרי דעה שהתפרסמו בעיתונות ובאתרי אינטרנט בשפה הרוסית בארץ וזכו להצלחה רבה. סבא נפטר בתאריך -30.4.2013

 

%d7%a1%d7%91%d7%902

 

מצגת סיפור חיי, שהוצגה בכנס ארצי "פורצי דרך", תשע"ז:

הזוית האישית

חשוב לי לספר את סיפור החיים של סבא ולספר לכם שסבא גם בהיותו שחקן גדול, היה מציג את ההצגות הכי טובות שלו עבורי ועבור אחותי בילדותנו בבית של סבא וסבתא. את רוב המידע על תולדות חייו שמעתי מאבא ומסבתא אבל הוספתי גם את הזיכרונות המשותפים מהילדות שלי, ובמקביל אני מתעדת גם את סיפורה של סבתא.

היה לי כיף, מעניין וחשוב להנציח את שמו של סבא ואת תרומתו לעולם התאטרון ברוסיה ובישראל.

מילון

בית לסין
תיאטרון בית ליסין הוא תיאטרון ציבורי מוביל. התיאטרון נוסד בשנת 1980 כמועדון התיאטרון של הסתדרות העובדים בישראל, ופעל באולם הקטן שברחוב ויצמן, בסמוך לרחוב ליסין, ומכאן מקור שמו.

קול ישראל
קול ישראל הוא רשת שידורי הרדיו הממלכתית של מדינת ישראל. "קול ישראל" מופעל במסגרת רשות השידור מתוקף חוק רשות השידור.

ציטוטים

”סבא הציג את ההצגות הכי טובות שלו עבורי ועבור אחותי בילדותנו בבית של סבא וסבתא.“

הקשר הרב דורי