מאגר סיפורי מורשת

עלייתה של סבתא לארץ

סבתא ואני בפעילות "הקשר הרב דורי" בכיתה
סבתא ודודתי, רינת לאחר הנחיתה בארץ
כיצד התרחשה העלייה של סבתא?

השערים בברית המועצות לא היו פתוחים; אניְ, בעלי יעקב וילדיי אריה ורינת, התארגנו שנתיים לקראת היציאה מברית המועצות והעלייה לארץ ישראל וביקשנו אישור מהשלטונות לצאת מברית המועצות ונתנו לנו אותו.

נסענו מהבית בבריצ'נה עם אוטובוס עד צ'רנוביץ ועלינו לרכבת עד לגבול בצ'ופ ומשם במטוס לוינה ומוינה במטוס לישראל.

בהתחלה, הילדים שלי שמחו שנוסעים, אבל הם לא ידעו לאן וקצת לפני שנסענו סיפרנו להם שאנחנו עוזבים את הארץ שלנו לתמיד ונוסעים לארץ ישראל. נסענו שנה לפני כל שאר המשפחה. כשנסענו, ידענו שהם יבואו אחרינו וזה אחד הדברים שהחזיקו אותנו כשעלינו.

קיווינו שיקבלו אותנו טוב בארץ, שאנשים יעזרו לנו ושנתרגל לארץ. היו לנו חששות מכיוון שזאת מדינה זרה, ולא ידענו עליה כלום, אפילו לא את השפה, לכן הייתה אי וודאות גדולה.

אבל ברגע שסיימנו ללמוד את השפה באולפן, וגם קצת מהאנשים שדיברו בעברית סביבנו, כבר לא היה כל כך קשה והתרגלנו למדינה.

אנחנו עלינו לארץ בשנת 1975 וכל שאר המשפחה עלתה בשנת 1976.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר.

מילון

אולפן
אולפן הוא בית ספר ללימוד אינטנסיבי של השפה העברית. האולפנים מיועדים בראש ובראשונה לעולים חדשים במסגרת תהליך הקליטה. בנוסף יכולים ללמוד בהם גם תושבי חוץ ותיירים.

ברית המועצות
ברית המועצות הייתה היורשת של האימפריה הרוסית, שהשליט האחרון שלה, הצאר ניקולאי השני, שלט עד שנת 1917. ברית המועצות נוסדה בדצמבר 1922 כ-СССР, ברית של הרפובליקות הסוציאליסטיות של רוסיה, אוקראינה, בלארוס והפדרציה הטרנסקווקזיות, שנשלטו בידי מפלגות קומוניסטיות.