מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ילדותה של סבתא עדינה במושבה קדימה

אני וסבתא בטיול
כל המשפחה מצד סבתא
היו ימים

הילדות בקדימה הייתה ילדות נפלאה, כל הילדים היו מלוכדים. היינו משחקים ביחד בגולות, גוגויים קלס, חבל, גומי, מחבואים, סימני דרך ועוד… גם היה בבית של סבתא חמור עם עגלה, כבשים, תרנגולות, כלבים, וברווזים היה פרדס מאחורי הבית והיינו משחקים בין העצים במחבואים ותופסת.

במלחמת ששת הימים היינו יוצרים מעצים רובים והיינו משחקים מלחמה.

קדימה הייתה אזור חקלאי של ירקות, תותים ופרדסים, והיו הרבה לולים של עופות. בשבתות היינו באים כל הילדים ומתחילים לטייל בשטחים. בפרסים היה לנו מותר לקטוף ולאכול.

בימות השבוע אחר הצהריים, כל הילדים היו לובשים חולצה כחולה ושרוך אדום והולכים לנוער העובד של דוד לליבר ז"ל. בבמסגרת ה"נוער העובד" היו טיולים ופעילויות לפי גילאים, בסוף שבוע, בימי חמישי ובמוצ"ש היה בבית הספר "יגאל אלון" במקלט מפגש של מסיבות וסרטים שם סבא וסבתא היו נפגשים.

לא היו לנו טלוויזיה, טלפון, מחשב ועוד… מה שהיה לנו פעם זה טרנזיסטור ועוד… הטלוויזיה הראשונה בשכונה היה לסבתא רבתה וכל השכנים באו לראות חדשות  והילדים באו  לראות את סמי וסוסו.

הטלפון הציבורי גם היה בחצר של סבתא רבתה, הבית של סבתא רבתה היה הבית המרכזי של כל השכונה.

סבתא רבתה הייתה עוזרת לכל אחד שהייתה לו בעיה ופותרת לו אותה.

 

סיפור אהבה – קישור לסרטון

 

קישור לסיפור: ילדותה של סבתא עדינה

 

הזוית האישית

במסגרת פרוייקט הקשר הרב דורי, למדתי להכיר מקרוב דברים רבים על סבתא, על הילדות שלה, על העבר של קדימה ועל החיים שהיו פעם. אני מאמינה שאם לא היינו בפרוייקט הזה לא הייתי יודעת את הדברים שלמדתי.

מילון

נוער העובד
הנוער העובד היא תנועת בת של הסתדרות העובדים הכללית בארץ ישראל. הנוער העובד היא תנועת בת של הסתדרות העובדים הכללית בארץ ישראל

ציטוטים

”פעם החיים היו יותר תמימים ורגועים, מלאים באהבה ואחדות.“

הקשר הרב דורי