מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נכדת הרב יהודה שיטרית הרב הראשי של עפולה זצ"ל

אני ונכדי ליאל
אני בצעירותי
סיפורה של סבתא רות

הדמות המשמעותית בחיי המלווה אותי ברוחה עד עצם היום הזה היא דמותו של סבי הרב יהודה שטרית זצ"ל.

נולדתי במרוקו בעיר אגדיר לביתו הגדולה ואני גם נכדתו הראשונה. סבי כיהן כרב עיר של העיר אגדיר במרוקו אשר נחרבה בשנת 1959 ובעקבותיה נאלצנו לעזוב את העיר שחרבה.

תמונה 1

בשנת 1960 עד 1963 כיהן סבי כרב העיר ספי במרוקו עד שעלה ארצה. הוא התיישב בעיר עפולה שם כיהן כרבה הראשי של העיר עד גיל הפרישה. לאחר גיל הפרישה הגשים את חלומו ועבר לגור בירושלים ובביתו הוא לימד תלמידים לרבנות. בגיל 82 לאחר מחלה החזיר את נשמתו לבורא עולם.

תמונה 2

תמונה לזכרו של סביסבי היה דמות משמעותית בחיי משחר ילדותי במרוקו גרנו ביחד עד שעלינו לארץ ובארץ בימי נעורי גרתי אצלו והתחנכתי בדרכו. אני מאד כיבדתי את אמירותיו ואת האכפתיות והאהבה שהעריף כלפי וכלפי המשפחה שהקמתי ברבות הימים גם לאחר נישואי האהבה והערצה אליו הושרשה גם בילדי ובבן זוגי, שהוא היווה להם דמות ומודל להערצה וחיקוי ואחת ההוכחות לכך ששנים לאחר מותו מצאו את הדרך בליבם לגמול לו על כל הטוב ועל כל מה שהיה בשבילם ולראיה לכך קראו לבנים שלהם שיחיו על שמו.

תמונה 3
סבי מצולם עם מלך מרוקו שבא לנחם אותו לאחר רעידת האדמה בעיר אגדיר שבמרוקו

 

תמונה 4
לאחר פטירתו של סבי צייר. צייר אותו מתפלל ליד הכותל

לאחר פטירתו נחנך רחוב על שמו בעיר עפולה שהוא רחוב הרב יהודה שיטרית ונחנכו מספר כוללים על שמו.

בשנת 2017 נחנך בית כנסת על שמו בעיר מודיעין ברחוב יעל הגיבורה

תמונה 5

דמותו רבת ההשפעה המשמעותית  איננה רק עבורי עבור בני המשפחה אלא דמותו רבת השפעה על קהל מאמינים רבים בארץ ובעולם. ישנם ספרים רבים שהוא כתב ורבים ממשיכים ללמד את ההלכות שכתב בספריו.

תמונה 6
אלה הם חלק מהספרים אשר סבי כתב

הזוית האישית

רות בן הרוש: אני מאד נהנתי מהמפגשים עם נכדי ליאל והמורה מאיה המקסימה. כך היית לי הזכות להעביר את המורשת המשפחתית לדורי דורות.

מילון

אגאדיר
היא עיר בדרום-מערב מרוקו לחופי האוקיינוס האטלנטי. בעיר חיים למעלה מ-600 אלף תושבים. היא ידועה במיוחד באקלים החם שלה, המושך תיירים צפון-אירופאים במהלך החורף. (וקיפדה)

כולל
כולל אברכים הוא מרכז לימודים ישיבתי בו לומדים אברכים אחרי הנישואין. בעבר שימש המונח "כולל" לציין קרנות מהם קיבלו יהודי ארץ ישראל את כספי החלוקה מיהודי חוץ לארץ. מכיוון שברוב המקרים האברכים מקבלים מלגה חודשית קבועה בזמן לימודיהם כדי שיוכלו לקיים את משפחתם, הושאל המושג כולל לציון מוסדות לימוד לנשואים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”דמותו המשמעותית אינה רק בעיני המשפחה אלה בעייני רבים אחרים בארץ ובעולם.“

הקשר הרב דורי