מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה מיוחסת – משפחת אמינוף

בבת מצווה שלי
סבא בן 4 רוכב על אופניים בירושלים
קורות חייו של סבא מעליתו מפרס לארץ ישראל

נולדתי בפרס בעיר משהד, למשפחה מיוחסת – משפחת אמינוף.

סבא שלי היה נשיא העדה המשהדית בפרס שמו היה יוסף אמינוף הוא עסק במסחר שטיחים והיה אדם אמיד מאוד. בעלותו לארץ הוא התיישב בירושלים ודחק בנו לעלות בעקבותיו. בזכותו עלינו לארץ בשנת 1950, כשאני הייתי בערך בן שנתיים.. גרנו בירושלים כשנתיים. לאחר מכן בשנת 1952 עברנו לרעננה. ברעננה מספר התושבים היה אז כ – 3500 איש (לעומת 80,000 תושבים כיום) ורעננה הייתה מושבה שעיקר פרנסתה מחקלאות וגידול פרות ולולי תרנגולות.

בהגיעי לגיל בית ספר הורי רשמו אותי לבית ספר דתי בשם יבנה. ברבות השנים, בבית ספר זה למדו גם ילדיי ובין היתר אביה של שחר – אורי נכדתי.

ביבנה כל בקר התפללנו שחרית. לאחר התפילה היינו נכנסים לכיתות ללימודים. בתקופתי בית ספר היסודי היה בן 8 שנות לימוד ובבית ספר התיכון למדו 4 שנים. אחרי הצהריים היינו משחקים בפורפרה (סוג של סביבון שמסובב באמצעות חוט)  גולות מחבואים ותופסת. בהמשך לימודי אבי רשם אותי לתיכון מקצועי בשם אורות כפר סבא למדתי שם 3 שנים במקום 4 ואת השנה הרביעית למדתי בתיכון אקסטרני על מנת להשלים את הבגרות.

לאחר מכן התגייסתי לצבא לחיל הנדסה עיקר פעילותנו היה פיתוח אמצאי לחימה נגד לחימה כימית. לאחר שחרורי מהצבא התחלתי לעבוד בענף הדפוס לאחר 4 שנות עבודה פתחתי מעבדה עצמאית לייצור גלופות הדפסה שנקראו בשם המקצועי לוחות אופסט.

בשנת 1974 הכרתי את אשתי לעתיד שגם היא ממוצא פרסי, שולה זבולוני. אבא של אשתי היה בוועד המרכזי של עולי משהד בישראל. במשך השנים נולדו לי 4 ילדים 2 בנים ו2 בנות וכיום יש לי 11 נכדים. שמות ילדי הם: אבי, אורי, אפרת ואיילת (כולם מתחילים באות א' כי מבחינת הרמה השכלית הם א,א,א,א.) כ יום ילדי כולם בוגרי אוניברסיטה.  הבן הגדול – סמנכ"ל חברה גדולה בישראל ובעל תואר שני במשפטים. הבן השני (שהוא אבא של שחר), הוא עורך דין במקצועו. השלישית היא עו"ס, דולה ומדריכת הכנה ללידה ומלווה ומטפלת בנשים במעגלי החיים והרביעית – סטודנטית לכימיה שנה שנייה באוניברסיטת באר שבע.

הזוית האישית

שחר: השנה השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא וסבתא שלי. תעדתי את הסיפורים של שניהם.

%d7%a9%d7%97%d7%a8-2

סבא ראובן: לפני שנה וחצי יצאתי לפנסיה ואת זמני אני מקדיש למשפחתי ולפתירת תשחצים.  בנוסף, אני משמש כיום כחלק מצוות הגבאים וכגזבר של בית הכנסת הספרדי המרכזי ברעננה – בית הכנסת ישורון.

מילון

משהד
שם של עיר בפרס

ציטוטים

”למדתי מסבא על חשיבותה של ארץ ישראל.“

הקשר הרב דורי