מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גונב מגנב פטור – סיפור אהבה

משה ושרה עם התלמידות עם שי וליאל
בצעירותי בקיבוץ גבעת ברנר
בונים משפחה בארץ ישראל

"שמי משה רחמנינוב אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמידה שי צ'צ'יק לה סיפרתי את קורותי בקצרה.

נולדתי באירן, הגעתי לארץ בשנת 1948, הייתי תינוק בן שבועיים. אמי, גלא, עלתה עם ילדיה אתי ועם עוד חמישה אחים אבי נפטר עוד כשהיינו באירן.

אני לא זוכר כמובן את העלייה אלט מסיפור בני משפחתי, כשאמי היגיעה לארץ העבירו אותנו  לבית עולים והמשפחה גרה באוהלים. המצב הכלכלי בארץ היה קשה. המדינה הייתה במצב התחלתי ואמי הייתה צריכה לפרנס לבדה את כל ילדיה. הממסד עזר והעביר את המשפחה למקומות שונים".

משה מספר שהוא גדל בבית יתומים בנתניה. לאחר שהיגיע לגיל 10 הוא עבר לקיבוץ גבעת ברנר שם עברה עליו ילדותו  בחברת הילדים עד לגיוסו לצה"ל.

שרות הצבאי

בגיל שבע עשרה התנדב משה לחטיבת גולני ושירת בה שלוש שנים. זו הייתה יחידת חי"ר, גדוד 12 חטיבת גולני. בשנת 1967 נלחם משה במסגרת "מלחמת ששת הימים" בתל פאחר שברמת הגולן. לאחר מכן, בשנת 1973 נלחם במלחמת יום הכיפורים בסיני, ובשנת 1982 נלחם במלחמת "שלום הגליל". בשנת 1990 הפך משה לקצין קישור באוגדה וטיפל בכל נושא גיוס החיילים בגני תקווה.

איך משה הכיר את שרה אשתו?

משה היה חבר של אחיה של של שרה שקראו לו ציון. ציון חברו התאהב באחותו של משה, "הוא גנב את אחותי ולכן אני לקחתי את אחותו". כך יצא שמשה נשוי עם שרה אחותו של ציון הנשוי לאהובה – אחותו של משה. משה ושרה נישאו בתאריך 3.3.1971. והביאו לעולם שלושה ילדים, מהם יש להם היום עשרה נכדים שכולם גרים בגני תקווה.

שרה ומשה

תמונה 1

משה היום, פנסיונר ונהנה מהחיים יחד עם שרה אשתו.

משפחתנו היקרה בטיול לגרמניה

תמונה 2

הזוית האישית

סיפורו של משה תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי ע"י התלמידה שי צ'צ'יק. לסיפורה של שרה, אשתי ניתן להיכנס בקישור זה:  שרה רחמנינוב.

משה ושרה עם התלמידות שי וליאל

תמונה 3

מילון

גבעת ברנר
גִּבְעַת בְּרֶנֶר הוא הקיבוץ הגדול בישראל, שייך למועצה האזורית ברנר ושוכן מדרום לרחובות וממערב לכביש 40. הקיבוץ נקרא על שמו של הסופר יוסף חיים ברנר. ויקיפדיה

תל פאחר
קרב תל פאחר הוא קרב שנערך בשעות אחר הצהריים ב-9 ביוני 1967, במסגרת ההבקעה של צה"ל ברמת הגולן בחזית הסורית במלחמת ששת הימים. בתל פאחר היה מוצב מבוצר של צבא סוריה, והוא נכבש על ידי יחידות מחטיבת גולני בסיוע כוח שריון. הקרב התפרסם בעיקר בגלל מיתוסים אחדים שהוליד, שהתבססו על אירועים אמיתיים, ובהם: הלוחמים ששכבו על גדרות התיל כדי שחבריהם יעברו על גבם; קרב פנים אל פנים בין שני קצינים; הגרסה השגויה, שטעות בניווט גרמה לשינוי בדרך ההגעה ליעד; דבקותם במטרה וגבורתם של מפקדים זוטרים ולוחמים, לאחר שכל קציני הגדוד הבכירים נפגעו. ויקיפדיה

ציטוטים

”הוא גנב את אחותי ולכן אני לקחתי את אחותו.“

הקשר הרב דורי