מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתכנית הקשר הרב דורי

מבוגר "אחדות" לגיבור ישראל

הרצל בודינגר - סיפורו של אלוף

הרצל גר בילדותו ברחוב אושה 6 למד בבית ספר "אחדות" והיו לו כמה מורות אהובות: המורה דבורה שגב,  המורה בלוך, המורה וויס והמורה דליה. בזכותם הוא אהב ללכת לבית הספר. המקצוע האהוב עליו הוא מדעים. זיכרון מיוחד שלו הוא שבשנת 1956 במבצע קדש בית הספר תרגל ירידה למקלטים.

אביו עלה בשנת 1933 מרומניה ואמו עלתה מהודו בשנת 1935, יש לו 2 אחים. הרצל שירת במרבית חייו הבוגרים בחיל האוויר, והגיע לבסוף להיות מפקד החיל. תחילת הרומן שלו עם הצבא היתה בילדותו, לאחר שהוריו רצו להגר לחוץ לארץ. הרצל בחר להישאר בארץ, למד בפנימייה צבאית ושם החל לאהוב את כל מה שקשור לחיל האוויר.

בבית הספר הרצל היה ילד מאוד חברותי ומקובל. הרצל אהב בעיקר  לקרוא ספרים והיה מקריא אותם לחבריו. הוא אהב לקרוא בעיקר על היסטוריה צבאית והרפתקאות. הרצל מספר שהיה תלמיד טוב מבחינה לימודית.  בכיתות הנמוכות היו 50 תלמידים בכיתה. הרצל ממעט לספר סיפורי גבורה על אף שזכה לעיטורים והיה גיבור. הוא סיפר שהוא עבר ניתוח אחרי שנפצע בראשו במלחמה ומטוסו גם נפגע אך תקנו את המטוס.

אחרי שביקר בבית הספר הזה אחרי 54 שנה הוא אומר שהוא חושב שבית הספר שמר על האופי של המקום גם חברתי וגם לימודי. הסיפור המשעשע ביותר שסיפר לנו התרחש בזמן מלחמת ששת הימים. הרצל הפציץ שדה תעופה רחוק מאד במצרים. מטוסו נפגע ואיבד דלק, אך הרצל החליט לא לוותר על המטוס. במיומנות נדירה הצליח להביא את המטוס הפגוע לשטח ישראל, ונחת בכביש הראשי בכניסה לעיר אילת.

אלה תולדות חייו

אלוף (מיל.) הרצל בודינגר נולד בתאריך 7 מאי 1943, בישראל. הוא נשוי לעורית. הם הורים ל-4 ילדים סב ל-9 נכדים. הרצל בוגר בית ספר ממלכתי "אחדות" בקריית מוצקין. בוגר הפנימיה הצבאית שליד ביה"ס הריאלי העברי בחיפה, במגמה ריאלית. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מטעם אוניברסיטת בר-אילן ובוגר קורס ניהול מתקדם (AMP) מטעם אוניברסיטת הרווארד, ארה"ב.

שירות צבאי :

1963-1961 פרח טיס ביה"ס לטיסה. הוסמך כטייס קרב ב-14 מרץ 1963

1967-1963 טייס קרב בטייסת 110 ווטור (מלחמת ששת הימים)

1970-1967 סגן מפקד טייסת 110 ווטור – בדרגת רס"ן (מלחמת ההתשה)

1972-1970 סגן מפקד טייסת 117 מיראז'

1973-1972 מפקד טייסת ראשוני בביה"ס לטיסה (הצ"ח [הצבת חרום כולל לחימה] בטייסת 117 מיראז' במלחמת יום הכיפורים)

1973-1976 מפקד טייסת 101 מיראז' – בדרגת סא"ל

1979-1976 ראש ענף מטוסים וסגן ראש מחלקת אמצעי לחימה במטה חיל האוויר – בדרגת סא"ל

1982-1979 מפקד ביה"ס לטיסה של חיל האוויר – בדגת אל"מ

1984-1982 מפקד בסיס חיל האוויר רמת-דוד בדרגת אל"מ (פיקוד על הבסיס במלחמת שלום הגליל)

1985-1984 ראש להק אוויר – בדרגת תת-אלוף

1987-1985 ראש מטה וסגן מפקד חיל האוויר – בדרגת תת-אלוף

1991-1989 סגן צבאי למבקר מערכת הביטחון – בדרגת תת-אלוף

1996-1992 מפקד חיל האוויר – בדרגת אלוף (מבצעי "דין וחשבון" ו"ענבי זעם")

הערות:

במהלך השירות צבר מעל ל-6500 שעות טיסה (רובן במטוסי קרב), מתוכן 451 גיחות מבצעיות מעבר לגבול, במהלכן נזקפו לזכותו 2 הפלות מטוסי קרב סוריים.בין השנים 2006-1998 המשיך להדריך בבית הספר לטיסה, בטייסת קרב, כמדריך בכיר במילואים.

לאחר שחרורו מצה"ל, בין השנים 1998-1997 היה אחראי על פיתוח אסטרטגי ושיווק בחברת ראדא ובשנים 2001-1998 היה נשיא, יו"ר ומנכ"ל ראדא, 2001- 2017 נשיא ויו"ר ראדא

שהרצל ממשיך להיות פעיל ולתרום לקהילה בפעילויות שונות בהתנדבות: כיו"ר העמותה לקידום הגנת ישראל מפני טילי קרקע קרקע. הוא חבר הוועדה המייעצת בתחומי בטחון ישראל ונשיא עמותת חיל האוויר. הוא חבר בוועד המנהל של עמותת בית חיל האוויר ויו"ר הוועד המנהל של מכון פישר לחקר תעופה וחלל. בנוסף הוא חבר בנאמני המכללה הטכנולוגית בגבעת אולגה וחבר בנאמני המכללה הטכנולוגית בירושלים. הוא יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת אריאל וחבר בוועד המנהל של המועדון לרכיבה טיפולית, תל מונד.

פעילויות נוספות שהרצל בודינגר היה שותף להן והן הסתיימו: הוא היה יו"ר וועדה להמלצה על רפורמה במערכת החינוך במדינת ישראל, במסגרת הפורום לאחריות לאומית. (כתוצאת לוואי של דו"ח הוועדה הוקמה על-ידי ממשלת ישראל ועדת דברת) ויו"ר צוות לפתרון משבר בין מערכות הביטחון של ישראל וארה"ב, בנושא יצוא נשק לסין. בנוסף היה יו"ר הוועדה הציבורית לבחינת תכנית אב לשדות תעופה בישראל וחבר בעמותת "לחופש נולד" לקידום שחרור שבויים ונעדרים.

סיפורו של אלוף – איש רב הפעלים!

הזוית האישית

רוני וולצינגר ואנגלינה זילברמן תעדו את סיפורו של הרצל בודינגר – סיפורו של אלוף!

מילון

מיראז'
מטוס קרב צרפתי

ציטוטים

”למעשה תוך כמה שעות ניצחנו את המלחמה“