מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

טיול ילדות

ים ולוי
שביל המים בטיול בארגנטינה
סיפור חיים לוי יהב

הסיפור, מפי סבתא:
כשסבא לוי נולד ב-1933 הקיבוץ עין שמר היה בתחילת דרכו. המשפחה גרה באוהל, לא היו מקלחות ולא שירותים פרטיים. אמו של לוי עבדה ברפת ולוי הקטן אהב להיות איתה ברפת. בקיבוץ היו בתי ילדים, שם היו הילדים גם ביום וגם בלילה. לוי אהב לטיל בטבע, לטפס על עצים, להסתכל על צמחים ולתפוס חרקים. הוא היה ידען בתחום הטבע. לוי גדל הקים משפחה ועבר לגור בעין גדי. בשנות השישים הקימו בית ספר שדה ראשון בארץ היו מגיעות קבוצות לטייל בעין גדי ולוי היה מדריך. הוא כל כך אהב לטייל שהוא הדביק את כל המשפחה באהבת הטבע והטיולים. ללוי יש 4 ילדים ו-13 נכדים ולא מזמן נולדה לו גם נינה. את ליל הסדר משפחת יהב עורכת בטבע. טיול בערבה ובנחל גוב באחד החגים חגגנו את החג בשדרות דבורה ליד הר תבור.
 
המשך הסיפור, מפי סבא:
יצאנו להרבה טיולים בעולם. בטיול הראשון ב- 1976 לטורקיה, יצאנו עם עוד זוג חברים. ישנו באוהל משותף. בדרך חזרה בשדה התעופה באיסטנבול זרקו עלינו רימונים על ידי חבלנים טרוריסטים. שנינו נפצענו מרסיסים של רימון. סבתא נפגעה בבטן ואני ביד. עפנו מדלת הטרמינל החוצה, התיק עם המצלמה והתעודות נפל. לקחו אותנו באמבולנס לבית החולים. החלטנו לרוץ למטוס ולחזור לארץ, במטוס היו עוד פצועים. בארץ הכניסו אותנו לבית החולים לטיפול ובדיקות.
 
מתוך כתבה שהיתה בעיתון לאחר הפיגוע-
"19 באוגוסט 76 תקפו שני מחבלים של האירגון לשיחרור פלשתין את משרדי אל על בשדה התעופה של איסטנבול. ארבעה נהרגו ועוד 20 נפצעו. המחבלים נתפסו, נשפטו ונכלאו אך נמלטו מבית הכלא בינואר 79." 
 
 
תמונה 1
 
לוי החשמלאי על עמוד חשמל, 1955

מילון

איסטנבול
שם עיר הבירה של טורקיה

ציטוטים

”בדרך חזרה בשדה התעופה באיסטנבול זרקו עלינו רימונים על ידי חבלנים טרוריסטים“

הקשר הרב דורי