מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גלגולו של שמן

אני ונכדתי שחרי בחדר מחשבים בבית הספר
אני ונכדתי ביום כיף .
לא יאומן כי יסופר

שמי רחל,  אני בת 61 , נולדתי במרוקו , זיכרונות משם כמעט ואין לי, אך אני נשענת בעיקר מהסיפורים שאבי זכרונו לברכה נהג לספר לי כשהייתי ילדה קטנה. מכל הסיפורים זכור לי סיפור יוצא דופן מוזר ואפילו לא יאומן .

אבי סיפר שהיה אז , בימים שחיו  במרוקו, סוג של שמן מיוחד שהכינו אותו מגללים של עיזים  (…!) הדרך בה הוכן השמן נשמעה לי מוזרה ביותר (ואולי גם קצת לא הגיונית)   ומשום כך זה סיקרן אותי יותר .אבא סיפר שהעזים טיפסו  על העצים ואכלו  פרי הדר.  ואת הגללים שמצאו למרגלותיהם, עיבדו והפיקו מהן שמן מיוחד בעל סגולות רבות ומיוחדות! היום בכל בית טבע  ניתן למצוא שמן זה הנקרה – 'ארגן'.   ככל שעברו השנים סיפור יצירת השמן עניין אותי יותר  ורק לאחר שביקרתי בארץ מולדת הורי ,חזיתי בפלא במו עיני! אכן העיזים טיפסו על העצים! תמונה שבפני עצמה נראית לא מציאותית בכלל, ובני המקום יצרו מגללי העיזים את השמן הייחודי אל מול עינינו המשתאות.  בעיר במרוקו בה גדלים העצים הייחודיים , מתבצע תהליך ייחודי זה עליו סיפר לי אבי היקר עליו השלום. אני שמחה שזכיתי לראות מקרוב את מה שסופר לי עליו בבית אבא בילדותי.

ואני שמחה יותר שניתנה לי הזדמנות דרך הפרויקט  של הקשר הרב דורי  להעביר הלאה את הסיפורים והחוויות שלי מבית אבא לנכדתי היקרה שחרי, שתעביר בעזרת ה' את הסיפורים הלאה לילדיה ונכדיה .

 

הזוית האישית

מאוד נהניתי מהפרויקט של הקשר הרב דורי, החיבור ביני לבין נכדתי התחזק דרך הסיפור והחוויה שהעליתי בסיפור. ולי באופן אישי היתה הרגשה של התרוממות ושמחה רוח לחזור אל הזיכרונות מבית אבא.

מילון

ארגן
שמן מרוקאי מיוחד שמקורו מגללים של עזים

ציטוטים

”מה רבו מעשיך ה'“

הקשר הרב דורי