מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קבוצה
זהו הכינוי למסגרת הלימודים בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770 לתלמידי התמימים, אחר שסיימו את מסלול הלימודים בארץ ישראל. בתום שש שנות לימודים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה נוסעים הבחורים כקבוצה מיוחדת, מגובשת ומאורגנת, ללמוד "שנה תמימה" - שנה שלימה, בבית רבינו 770. מסגרת מיוחדת זו קיבלה במהלך השנים את הכינוי הרווח בקרב כל אנ"ש - "קבוצה".
מתוך: ממרוקו לשליחות בבית ספר למלאכה
קבוצה
זהו הכינוי למסגרת הלימודים בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770 לתלמידי התמימים, אחר שסיימו את מסלול הלימודים בארץ ישראל. בתום שש שנות לימודים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה נוסעים הבחורים כקבוצה מיוחדת, מגובשת ומאורגנת, ללמוד "שנה תמימה" - שנה שלימה, בבית רבינו 770. מסגרת מיוחדת זו קיבלה במהלך השנים את הכינוי הרווח בקרב כל אנ"ש - "קבוצה".
מתוך: הנסיעה לרבי בקבוצה שנת תש"ל
קבוצה
קְבוּצֶה" זהו הכינוי למסגרת הלימודים בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770 לתלמידי התמימים, אחר שסיימו את מסלול הלימודים בארץ ישראל. בתום שש שנות לימודים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה נוסעים הבחורים כקבוצה מיוחדת, מגובשת ומאורגנת, ללמוד במשך שנה שלימה, בבית רבינו 770. מסגרת מיוחדת זו קיבלה במהלך השנים את הכינוי הרווח בקרב כל אנ"ש - "קבוצה".
מתוך: מג'רבה לניהול ישיבת "תומכי תמימים"
קבוצה
קיבוץ, קבוצה של אנשים שהקימו קיבוץ.
מתוך: בדידות
קבוצה
כינוי למסגרת הלימודים בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770 -לתלמידי התמימים, אחר שסיימו את מסלול הלימודים בארץ ישראל.
מתוך: שמחת היצירה שבי
קבוצה
" זהו הכינוי למסגרת הלימודים בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770 לתלמידי התמימים, אחר שסיימו את מסלול הלימודים בארץ ישראל. בתום שש שנות לימודים בישיבה קטנה ובישיבה גדולה נוסעים הבחורים כקבוצה מיוחדת, מגובשת ומאורגנת, ללמוד "שנה תמימה" - שנה שלימה, בבית רבינו 770. מסגרת מיוחדת זו קיבלה במהלך השנים את הכינוי הרווח בקרב כל אנ"ש - "קבוצה".
מתוך: חסיד ומקושר לרבי, הרב אהרן הלפרין
קבוצה (התיישבותית)
קבוצה היא צורת התיישבות שיתופית שנוסדה בעלייה השנייה והתפתחה בעלייה השלישית, עקרונותיה מבוססים על קיום קבוצה שיתופית, קטנה ואינטימית. מתיישבי הקבוצה חיו בשיתוף מלא כגון: קופה משותפת להוצאות והכנסות, ללא רכוש פרטי (ויקיפדיה).
מתוך: סיפורי ילדות
קבוצות עבודה של נוער ציוני
תנועות הנוער היהודיות הציוניות תנועות הנוער היהודיות הציוניות הן ברובן תנועות נוער עולמיות, הקשורות לתנועת הציונות. תנועות אלו צמחו בעיקר במזרח אירופה על רקע המשברים שהחלו לפקוד את העם היהודי בתחילת המאה ה-20. מייסדי התנועות האמינו שניתן לשנות ולכוון את דרכו של העם היהודי ולהקים בית לאומי בארץ ישראל. בין שתי מלחמות העולם נמנו על תנועות אלו מאות אלפי צעירים ובני נוער. רבים מחבריהן עלו לארץ ישראל ומילאו תפקיד חשוב במפעלי ההתיישבות הציוניים ובתהליכים שהביאו להקמת מדינת ישראל.
מתוך: ילדותה הישראלית של סבתא רבתא שולמית
קבוצת "גזר"- תל גזר
שמו המקורי של הקיבוץ ביום הקמתו היה "קבוצת הדסה-גזר". הקבוצה הורכבה מגרעין שמקורו ממספר קבוצות שעברו הכשרה בחדרה ובקיבוצים אחרים. הקבוצה עלתה לקרקע ב-13 במרץ 1945.
מתוך: בספטמבר 1948 עלינו על הקרקע ב"תל-גזר"
קבוצת "כן ולא"
"כן ולא" היא קבוצת ספורט של אנשים רואים ואנשים עם עיוורון או לקות ראייה. הקבוצה מקיימת שגרת רכיבה הכוללת רכיבות שטח ורכיבות כביש בכל סוף שבוע וכארבעה מסעות רכיבה של שלושה ימים רצופים כל אחד. בכל רכיבה מצוותים רואה ואדם עיוור כאשר המתנדב צמוד אל האדם העיוור ואחראי לעזור לו בכל הנדרש, כך שתמיד נמצא סיוע בהישג יד. (ויקיפדיה)
מתוך: התנדבות בקהילה של סבא צביקה ונכדתו דורון
קבוצת "מסדה" קיבוץ מסדה.
מייסדי הקיבוץ הם קבוצה מבוגרי תנועת 'גורדוניה' ברומניה. בשנת 1929 עלו ראשוני החברים לארץ ישראל. בתחילה הם גרו בסמוך לנהלל ואחרי כן עברו לגבעת בוסל בחדרה. בחדרה הצטרפו לקבוצה חברים נוספים מהתנועה ברומניה וכן גם קבוצת 'מסדה', שחבריה קיבלו הכשרה בדגניה א' ובמנחמיה. הקבוצות התאחדו לקבוצה אחת שאימצה את השם 'מסדה'. חברי הקבוצה התפרנסו מעבודה בבנין, סלילת כבישים, פרדסנות, סבלות, משק בית, חקלאות ועוד. לאחר שבע שנים בחדרה התקבל האישור לעליה על הקרקע. ב-21 במרץ 1937 עלו חברי קבוצת מסדה על הקרקע בעמק הירדן ובסיוע מתנדבים מישובי האזור הקימו ישוב במתכונת 'חומה ומגדל'.. באותו יום הוקם בסמוך קיבוץ שער הגולן. במהלך השנים הצטרפו לקיבוץ חברי גרעינים מפולין, צ'כיה, רומניה ושוויץ, אשר קיבלו הכשרה בקיבוץ; גרעיני נח"ל של 'הנוער העובד והלומד' וכן מצטרפים בודדים. במלחמת העצמאות, ב-15 במאי 1948 פלש הצבא הסורי לעמק הירדן ותקף את הקיבוצים מסדה ושער הגולן. לאחר יומיים של הפגזות קשות נותרו בידי המגינים מעט נשק ותחמושת בלבד. ב-18 במאי התפנו המגינים לאפיקים ולבית זרע. הקיבוצים מסדה ושער הגולן נכבשו בידי הסורים ונהרסו כליל. כעבור שלושה ימים שוחררו הקיבוצים ולאחר המלחמה הם נבנו מחדש. עד מלחמת ששת הימים היו מאבקים באזור על שאיבת המים מהירמוך. במלחמת ההתשה סבל הקיבוץ מפיגועים ומהפגזות. חברי הקיבוץ עוסקים כיום בענפים הבאים: חקלאות (מטעים, גידולי שדה, לול, רפת, חממות), תעשיה (מפעל קומפוסט), תיירות (אירוח כפרי), שירותים (מוסך, הובלה, 'קניונית מיטב מסדה') ועסקים קטנים. בשנים האחרונות עבר הקיבוץ תהליכים של הפרטה ושינוי אורחות החיים. כיום מוגדר מסדה כ'קיבוץ מתחדש' ומופעל בו מודל רשת בטחון.
מתוך: סיפור עלייתה של אמי לארץ ישראל
קבוצת אברהם
הייתה קבוצת הכשרה של הפועל המזרחי שהוקמה בשנת תרצ"ה-1935 על ידי ותיקי תנועות השומר-הדתי ובני-עקיבא בגליציה המזרחית שבפולין. היא נקראה כך לכבודו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק (שהיה אז עדיין בחיים). הקבוצה החלה דרכה סמוך לכפר פינס, ובשנת 1943 הקימה את הקיבוץ כפר עציון. (ויקיפדיה)
מתוך: סיפורו של כפר עציון בשנת תש"ח
קבוצת איסכור
מפעילה את מרכזי השירות והעיבוד הגדולים בארץ בתחום המתכות והפלדות. הקבוצה עוסקת ביבוא, עיבוד, עירגול, ציפוי והפצת פלדות ומתכות בהיקף של כ- 400,000 טון בשנה ובמחזור כספי של למעלה מ-מיליארד שקל. החברה שנוסדה בשנת 1973 הינה חלק מקבוצת מקסטיל העולמית שהנה המקונגלומרטים הגדולים בעולם בתחום הסחר ועיבוד פלדות ומתכות בכל רחבי העולם.
מתוך: מהרפובליקה הקירגיזית לישראל
קבוצת אשטרום
קבוצת אשטרום, מחברות הבנייה והנדל"ן המובילות בישראל, יצקה באבני היסוד שלה את המחויבות להעניק פתרונות מקצועיים ומקיפים לכל לקוחותיה, מהמסד ועד הטפחות. קבוצת אשטרום נוסדה ב- 1963 ומאז דואגת להפעיל בסינרגיה מיטבית את כל חברות הבת שלה, באופן שיעניק מעטפת פתרונות מושלמת לכל פרוייקט בארץ ובעולם, תחת קורת גג אחת. (מתוך אתר החברה)
מתוך: תולדות חייו של סבא דני
קבוצת גניגר
גִּנֵּיגָר הוא קיבוץ השוכן בצפון עמק יזרעאל, ליד מגדל העמק, בתחום המועצה אזורית עמק יזרעאל. הקיבוץ נקרא על שם יישוב מתקופת התלמוד - "נגינר" או "נגניגר", אשר היה, לפי המקובל, מקום מושבו של רבי יוחנן בן נורי. השם העתיק נשתמר, ככל הנראה, בשמו הערבי של המקום, גי'נג'אר.
מתוך: סבתא רבתא בתיה והנין עידן מביאים זיכרונות ילדות