מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חינה
טקס הנהוג בקרב עמים שונים במזרח התיכון, בצפון אפריקה, בקרן אפריקה ובהודו לפני החתונה, כטקס מעבר מחיים כיחידים לחיי זוגיות. (ויקיפדיה)
מתוך: ממש כמו אימא
חינוך
תהליך מתמשך של למידה שבו האדם רוכש ידע, מיומנות, ערכים או עמדות. באופן זה ניתן לראות את החינוך כמצבור של פעולות מכוונות המשפיעות על התנהגות האדם ועל עיצוב אישיותו. הוראה עם מטה-קוגניציה מכוונת לעיצוב תודעת האדם ופיתוח דרכי החשיבה שלו. (ויקיפדיה)
מתוך: סיפור חייו של סבי חיים מאיר יקוביץ
חינוך בלתי פורמלי
חינוך בלתי פורמלי הוא תפיסה חינוכית שהתפתחה בתחילה בארגוני חינוך וקהילה חוץ-בית-ספריים, הפועלים בדרך כלל בשעות אחר-הצהריים והערב. לימים אומצה בחלקה סביב פעילות ייחודית בתוך בתי הספר.
מתוך: העלייה לארץ – הגאולה הפרטית שלי
חינוך גופני
חינוך גופני הוא פעילות חינוך שמטרתה עידוד הפעילות הגופנית. במסגרת מערכת החינוך נעשית פעילות של חינוך גופני מגן הילדים ועד לאוניברסיטה. במסגרתה עוסקים התלמידים בספורט ובהתעמלות.
מתוך: לומדים בכל גיל
חינוך מונטסורי
גישה חינוכית לילדים המבוססת על מחקריה וניסיונה של הרופאה והמחנכת האיטלקית מריה מונטסורי. שיטת מונטסורי דוגלת בצמצום פעילות קולקטיבית ומתרכזת בפעילות אינדיבידואלית, על ידי טיפול פדגוגי מתאים.
מתוך: הרי הבטחתי לך
חינוך מיוחד
חינוך מיוחד הוא חינוך הניתן לתלמידים עם לקויות הפוגעות בתפקודם באופן משמעותי, או לתלמידים מחוננים (בחלק מהמדינות). החינוך נועד לספק מענה לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד.
מתוך: המצור בירושלים והשנים כמורה בחינוך מיוחד
חינוך מיחד
הוא חינוך מוכוון לסיפוק מענה לצורכיהם הייחודיים של תלמידים שהמסגרות הרגילות של מערכת החינוך אינן מתאימות להם. במסגרות לחינוך מיוחד נעשה שימוש הן בחינוך תלמידים עם לקויות הפוגעות בתפקודם באופן משמעותי,
מתוך: החינוך המיוחד ואני
חינוך משותף
חינוך שהיה נהוג בעבר בקיבוצים. הילדים גרו בבית ילדים משותף בו אכלו, שיחקו, למדו ויישנו.
מתוך: סיפורי ילדות
חינוך משותף
הילדים גדלים יחד בבית הילדים עם מטפלות והילדים באים לבקר בבית ההורים רק לכמה שעות אחרי הצהריים.
מתוך: משפחה זה הכי חשוב
חינוך משותף
"חינוך משותף" היא שיטה חינוכית שבה התחנכו הילדים בקיבוץ בתקופה שבין שנות ה-20 של המאה העשרים ועד סוף שנות ה-80. (ויקיפדיה)
מתוך: החיים עצמם
חינוך משותף
שיטת החינוך הנהוגה בקיבוץ השיתופי. הילדים בקיבוץ נולדו לחינוך המשותף. כל תינוק שנולד הובא ע"י הוריו לבית התינוקות וזה מעתה היה ביתו. האימהות היו באות להניק בשעות קבועות וחוזרות לעבודתן והמטפלות המסורות היו מטפלות בילדים. אנחנו כילדים קראנו לבית הילדים בית ולבית ההורים חדר
מתוך: לינה משותפת בקיבוץ השיתופי בית אלפא – סיפור ילדות
חינוך משותף
היא שיטה חינוכית שבה התחנכו הילדים בקיבוץ בתקופה שבין שנות ה-20 של המאה העשרים ועד סוף שנות ה-80. החינוך המשותף נמשך מינקות ועד בגרות. הוא נחשב בזמנו לתולדה טבעית של עקרון השוויון שהיה נהוג בקיבוץ, והתקיימה זהות בין מטרות הקיבוץ למטרות החינוך המשותף. הדאגה הכלכלית לילדי החינוך המשותף הייתה בידי החברה הקיבוצית ולא בידי ההורים. חיי הילדים התנהלו בשלושה מעגלי חיים: בית הילדים, חדר ההורים והקיבוץ.
מתוך: טיולים בטבע
חינוך משותף
שיטת חינוך שהייתה נהוגה בקיבוצים בין שנות העשרים של המאה העשרים ועד סוף שנות השמונים. שנמשך מינקות עד בגרות והתבסס על עקרון השוויון חיי הילדים התנהלו בשלושה מעגלי חיים: בית הילדים, חדר ההורים והקיבוץ.
מתוך: קורות חיי ציפי פלד
חינוך משותף
שיטת חינוך שהייתה נהוגה בתועה הקיבוצית ובה התחנכו הילדים בבית משותף (בית ילדים) בו לנו, אכלו ולמדו בצוותא. המפגש עם ההורים היה למספר שעות אחר הצהריים
מתוך: מסתבר שסבתא שלי שובבה
חינוך משותף
"חינוך משותף" היא שיטה חינוכית שבה התחנכו הילדים בקיבוץ בתקופה שבין שנות ה-20 של המאה העשרים ועד סוף שנות ה-80. החינוך המשותף נמשך מינקות ועד בגרות. הוא נחשב בזמנו לתולדה טבעית של עקרון השוויון שהיה נהוג בקיבוץ. חיי הילדים התנהלו בשלושה מעגלי חיים: בית הילדים, חדר ההורים והקיבוץ. ילדי החינוך המשותף גרו בבתי הילדים, ישנו בלינה המשותפת, וביקרו בבתי ההורים בשעות אחר הצהריים, כשעתיים-שלוש בכל יום.
מתוך: חייה של סבתא רותי בקיבוץ שער העמקים
חיסון
חיסון הוא אמצעי ריפוי מונע, שמונע השפעה של גורמים מזיקים לבריאות כמו נגיפים ומחלות שונות, לפני שהם פוגעים בגוף. תכלית החיסון היא לאמן את מערכת החיסון וללמד אותה להכיר מחוללי מחלות (ובהם פתוגנים), שהמערכת אינה ערוכה להתמודד מולם. חיסונים הם ממצילי החיים הגדולים בתולדות האנושות. (ויקיפדיה)
מתוך: הסיפור של סבא ראובן