מאגר סיפורי מורשת

מציג תוצאה 1 - 12 מתוך: 40
עמוד:
מתוך: 4הקודםהבא
חיים תחת מטחי הקטיושות בקריית שמונה.
לחצו לקריאה
הגעתי למצב שבגלל הפחד הגדול שלי, הייתי נשארת מלכתחילה לישון בלילה במקלט.
סבתא רחל אזולאי מספרת לנכדתה זוהר עמוס את סיפורה, נולדתי בשנת 1951  להוריי לונה ושמואל רואס בספרד בעיר מלגה. מלגה היא עיר נמל, ששוכנת בחבל אנדלוסיה שבדרום ספרד.  מלגה העיר…
סבתי רינה בוטבול
קורות חייה
ילדות והיכרות עם סבא יעקב סבתי רינה נולדה בשנת 1938 בעיר טטואן שבספרד. הם היו שמונה אחים ואחיות. הילדות של סבתי הייתה לא פשוטה. היא הייתה תלמידה מאוד טובה בבית…
עלייתה של סבתא לישראל
החיים הנוחים שהיו לנו בספרד לעומת החיים הקשים שהיו לנו בישראל
שמי לאה עובד ונולדתי בשנת 1944 בספרד בעיר טנג'יר. בשנת 1955 משפחתי עזבה את ספרד חסרת כל, כי לא יכלנו למכור את הבית ואת חנות התכשיטים של אבי. מספרד הגענו…
עלייתה של ויקטוריה וולך מספרד לישראל
הגדת עליות - העלייה מספרד
ויקטוריה וולך נולדה בשנת 1957 בברצלונה שבספרד, עלתה לארץ בשנת 1976, כשהייתה בת 19, גרה ברמת השרון ועובדת כרכזת חוגים במתנ"ס נוף ים בהרצליה. ויקטוריה כילדה בספרד בראשית שנות העשרים…
דימונה פרח במדבר
אהבתי לדימונה
הזדמנויות בחיים דופקות על הדלת בשקט… כזוג צעיר, סבא של גיל ואני, התחלנו את חיינו המשותפים בעיר תל אביב. אבל נפשנו השתוקקה לנוף המדברי, למרחבים הפתוחים, לחום הלוהט ולגבעות הרריות,…
הטיול הגדול לארצות הברית
סיפורה של מרים כלו
נולדתי בספרד בשנת 1959, עליתי לארץ  עם הורי בגיל שנה. החיים בארצות הברית לאחר שהתחתנתי נסעתי לארצות הברית לירח דבש שני, בעלי רצה לשמח אותי ולקח אותי לטיול. בארצות הברית,…
סיפורה של הורטנס
עלייה קשה לישראל והקמת בית
נולדתי בספרד בשנת 1943, בשנה בה גירשו את היהודים מספרד, ועברנו לצרפת יחד עם יהודים רבים. גרנו בשכונה שבה חיה אוכלוסייה מעורבת מדתות שונות, אך נשארנו שומרי המצוות. היה לנו…
אחדות משפחתית
סיפורו של קנקן
שמי לואיזה נולדתי בספרד בשנת 1953. בשנת 1957 עלינו לארץ ישראל, וגרנו בקרית גת, אני וכל מישפחתי. למדתי בבית הספר עליות בקרית גת. כל שנותי בבית סיפרי היסודי נהנתי מחבריי…
איך עליתי מספרד לארץ ישראל
העלייה הקשה לארץ המובטחת
בשנות הארבעים כשחיינו בספרד בעיר מלייה, הייתה לנו שאיפה להגיע לארץ ישראל. אהבנו את ספרד אך, שאיפתנו הייתה לחיות במדינה של יהודים בארץ ישראל. הבית שבו גדלתי היה מאוד ציוני.…
העלייה לארץ מספרד
תקופת הצנע בארץ
שמי פלורה ביטון נולדתי ב-1944 בספרד על גבול מרוקו בכפר טטואן. עליתי  לארץ בשנת 1956. הייתי בת 12. העליה הייתה מאוד קשה. הבריחו אותי בשתיים בבוקר מטטואן לישראל וזה לקח 60 ימים,…
איך עליתי מספרד לארץ ישראל?
דרך עליית הנוער
בשנות הארבעים כשחיינו בספרד בעיר מלייה, הייתה לנו שאיפה להגיע לארץ ישראל. אהבנו את ספרד אך, שאיפתנו היתה לחיות במדינה של יהודים בארץ ישראל. הבית שבו גדלתי היה מאוד ציוני.…